نکا رتبه اول گیاهان دارویی مازندران را داراست

موسوی گفت: نکا رتبه اول گیاهان دارویی مازندران را داراست و تنها در بخش تولید گل گاوزبان ۴۸۰ هکتار به این گیاه اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نکا، « سید شبر موسوی» پنج شنبه ( 12 تیر) در مراسم اختتامیه گیاهان دارویی در نکا گفت: شهرستان نکا در بخش تولیدات گیاهان دارویی در استان به موفقیت های مناسبی دست یافته است و سایت های مختلف گیاهان دارویی در نکا فعال است.

 

مدیر جهاد کشاورزی نکا افزود: سایت دهستان استخرپشت دارای گیاهان دارویی از قبیل رزماری، گل مریم، به لیمو، گل محمدی و گیاهان مختلف است و اشتغال زایی مناسبی ایجاد شد.

 

وی با اعلام اینکه باید اقتصاد خانوار از معیشتی به سمت سرمایه اقتصادی سوق داده شود، اظهار کرد: آموزش و توجه به امور تحقیقاتی برای توسعه بخش کشاورزی از مسائل مهمی است که در معیشت اقتصاد روستایی موثر است.

 

موسوی گفت: نکا رتبه اول گیاهان دارویی مازندران را داراست و تنها در بخش تولید گل گاوزبان 480 هکتار به این گیاه اختصاص دارد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه 44 درصد از هلو و شلیل استان مازندران به نکا اختصاص دارد، تصریح کرد: باید در بخش گیاهان دارویی و تولیدات مختلف در نکا برندسازی شود تا شاهد توسعه اقتصادی باشیم

کد خبر 945340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha