بازدید روزانه از باشگاه های ورزشی شدت گرفت

مدیر ورزش و جوانان شیروان گفت: بازدید روزانه از باشگاه های ورزشی سطح شهر شیروان با شدت بیشتری انجام خواهد شد.

«محمدرضا برغمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: در همین راستا بازدیدهای روزانه از باشگاه های ورزشی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

 


مدیر ورزش و جوانان شیروان گفت: در این مرحله بیشترین میزان نظارت بر روی فضاهای سرپوشیده سقف کوتاه و باشگاه های فعال در زیر زمین ها صورت خواهد پذیرفت.

 


برغمدی عنوان کرد: مهم ترین فاکتورهای مورد نظر در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی شامل  فعال بودن سیستم تهویه به نحوی که هوا به صورت آزاد در فضا جریان داشته باشد و  ضد عفونی کردن مداوم مکان و تجهیزات ورزشی است.

 


وی خاطرنشان کرد: همچنین استفاده مدیر و کارکنان باشگاه از ماسک در زمانی که فعالیت ورزشی ندارند، رعایت فاصله گذاری و عدم ازدحام جمعیت، رعایت نظافت فردی و محیط و ... از جمله مصوبات انجام شده و پروتکل های بهداشتی برای باشگاه های شیروان است.

 


برغمدی افزود: مسئولان باشگاه‌های ورزشی باید حفظ رعایت فاصله یک متری را به پرسنل باشگاه و ورزشکاران گوشزد و از ورود افراد مشکوک به بیماری در ورزشگاه‌ها خودداری کنند.

 


مدیر ورزش و جوانان شیروان با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی در دوران اپیدمی کرونا موظف هستند با نصف ظرفیت فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کووید ۱۹ برگزاری مسابقات ممنوع و انجام هر گونه مسابقه‌ای قطعاً با رعایت پروتکل های بهداشتی و صرفاً با اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

 


برغمدی خاطرنشان کرد: ورزشکاران از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کنند و تا جایی که امکان دارد از بوفه باشگاه‌ها غذا تهیه نکنند و از غذاهای بسته بندی که مشخصات بهداشتی دارند، استفاده کنند.

 


وی بیان داشت: با توجه به روند شیوع بیماری کووید ۱۹ در روزهای اخیر و آمار اعلام شده مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن در کشور، ضمن هشدار به اهالی ورزش خصوصاً دست‌اندرکاران لیگ‌های فوتبال، باشگاه های بدنسازی و استخر داران، انتظار می رود به منظور حفظ سلامت ورزشکاران و جلوگیری از تعطیلی مجدد رویدادها و اماکن ورزشی این عزیزان با دقت حداکثری نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام ورزند.

 


وی اذعان کرد: بدیهی است تا رفع این همه‌گیری، نظارت ستاد با همکاری ادارات کل ورزش و جوانان و دانشگاه های علوم پزشکی استان ها بر حسن اجرای دستورالعمل های مذکور به طور مستمر و موکد ادامه خواهد داشت.

 


برغمدی گفت: به استناد مصوبه جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شیروان نظر به اینکه شهرستان شیروان در وضعیت نارنجی قرار دارد، از روز دوشنبه ۱۶  تیرماه ورود کارکنان و ارباب رجوع بدون ماسک به اداره ورزش و جوانان ممنوع است.

 

 

 

کد خبر 945993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha