در پیشگاه خداوند طلب استغفار کنید

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه کشوری همانند چین را در بحث دیپلماسی اقتصادی مورد بی مهری قرار داده است خطاب به وزیر خارجه گفت: شما باید در پیشگاه خداوند طلب استغفار کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «مجتبی ذوالنوری» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 15 تیر گفت: آقای ظریف مخاطب بخشی از عرایض شما نیستید واما بخشی از آن به راس دولت بر می گردد. ریل گاری و هدف گذاری در حوزه سیاست خارجی از ابتدا غلط بود و به آن سمتی حرکت کردید، اهداف ملت محقق نشد. مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند و سیاست های بالادستی و اصلی نظام تکیه بر توانمندی داخلی و تکیه بر منطقه بود. اصل بی اعتمادی به آمریکا و غرب را مورد بی توجهی قرار دادید و در این رابطه وارونه عمل کردید، منطقه را رها کردید و تمام اعتماد را جایی متمرکز کردید که نباید می کردید و خروجی آن غیر از این نیست.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما مخالف دیپلماسی خارجی نیستیم اما معتقدیم مسیر را از ابتدا کج رفتید. تضمین نگرفتید، اگر می دانستید چرا خلاف آن عمل کردید و یا اگر نمی دانستید چرا به تاکیدات رهبری در این رابطه توجه نکردید. مقام معظم رهبری شروع یازده گانه را تعیین کردند چرا به این شروط عمل نشد و چرا قدرت چانه زنی را از دست دادید؟

 

وی اضافه کرد: بالای 10 تن اورانیم غنی سازی کشور را با اورانیم خام را تبادل کردید و ابزار چانه زنی را از دست ما درآورید، رآکتور آب سنگین اراک را به آن وضعیت درآوردید و دشمن خیالش راحت شد. نطنز را هم داغون کردید. وقتی رهبری تاکید بر حرکت متناظر و گام به گام داشتند، شما هرچه بود در طبق اخلاص گذاشتید و تقدیم کردید بدون اینکه تضمینی گرفته باشید.

 

ذوالنوری تصریح کرد:‌ آیا می دانستید آمریکا چه کشوری است و اگر نمی دانستید چرا به سخنان رهبری توجه نکردید، رهبری فرمودند نتیجه مذاکرات باید رفع کامل تحریم ها باشد والا خسارت محض است چرا به سمت خسارت محض رفتید؟ چرا پیمان های دوجانبه پولی و مالی با کشورهای منطقه را مد نظر قرار ندادید و چرا دیپلماسی اقتصادی با برخی کشورها از جمله چین را تعطیل کردید و این کشور را مورد بی مهری قرار دادید.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز باید دولت و شما پاسخگو باشید و در پیشگاه خداوند طلب استغفار کنید./

کد خبر 946043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha