استخراج ارز دیجیتال با مصرف برق بالا باعث بروز خاموشی می شود

اله داد گفت: استخراج ارز دیجیتال با مصرف برق بالا بویژه در فصل تابستان باعث بروز خاموشی گسترده می شود.

«محمد اله داد» ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در فصل تابستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی امری ضروری است و همگان باید به این مهم توجه داشته باشند تا ما نیز بتوانیم خدمات مطلوب و شایسته ای را به مردم ارایه دهیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به شناسایی و برخورد قضایی با یکی از بزرگترین مزارع استخراج ارز دیجیتال در ساوه، افزود: یکی از بزرگ‌ترین مزارع استخراج ارز دیجیتال در کشور که با استقرار در یکی از کارخانجات بزرگ ساوه، از برق با تعرفه صنعتی برای فعالیت خود استفاده می‌کرد، شناسایی شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه این امر تخلف است و سبب ایجاد مشکلات برای ما در ارایه خدمات به هم استانی ها و افزایش خاموشی ها می شود ادامه داد: این روزها شاهد فعالیت افراد در امر تولید ارز دیجیتال با برق ارزان در کشور هستیم  که در این راستا فعالیت‌های نظارتی و بازرسی شرکت‌های توزیع نیروی برق به‌منظور شناسایی مزارعی که با بهره‌گیری از برق با یارانه دولتی، به تولید ارز دیجیتال می‌پردازند در دستور کار قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: نیروهای عملیاتی و فنی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، همچنان به رصد و کنترل بار مصرف شبکه توزیع برق و بررسی‌های میدانی، هستند تا سود جویان نتوانند از برق با تعرفه ارزان برای تولید ارز دیجیتال استفاده کرده و ایجاد مشکل برای سایرین داشته باشند.

 

اله داد خاطر نشان کرد: این مزرعه بزرگ استخراج ارز دیجیتال با ۷۰۰ دستگاه ماینر، با مصرف انرژی بالغ بر دو مگاوات از بزرگ‌ترین مزارع کشف شده ارز دیجیتال در استان  است .

 

همدلی و همراهی مشترکان راهی برای گذر موفق از پیک تابستان است

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر همراهی و همدلی هر چه بیشتر مشترکین با این شرکت گفت: پایداری شبکه برق و گذر موفق از پیک تابستان با همراهی و همدلی مشترکان محقق می شود و امید است که همچون سنوات گذشته شاهد این همکاری باشیم.

 

وی همچنین به بسته های تشویقی برای مشترکین اشاره کرد و گفت:این مجموعه به منظور جلب مشارکت هر چه بیشتر مشترکین در صرفه جویی در مصرف انرژی بسته های تشویقی را برای آنان در نظر گرفته است چرا که نرخ برق به گونه‌ای نیست که مشترکان برق برای کاهش مصرف آن انگیزه لازم را داشته باشند.

 

 این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مصرف برق در بخش کشاورزی گفت: نرخ فروش برق در بخش مصارف کشاورزی زیان ده است و این نرخ صرفا به منظور حمایت از کشاورزان تعیین شده است.

 

اله داد به بسته های تشویقی برای کشاورزان اشاره کرد و گفت:کشاورزانی که در ساعات اوج مصرف برق نسبت به خاموش کردن پمپ‌های آب اقدام کنند می توانند در بقیه ساعات آن روز، برق را به‌صورت مجانی تحویل مشترکین مورد نظر دهند.

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی بر افزایش مصرف برق در تابستان اشاره کرد و گفت: با افزایش دما، شاهد افزایش مصرف برق نیز هستیم که درخواهست همکاری هر چه بیشتر از سوی همگان به ویژه از سوی کشاورزان و صنعتگران در ساعات اوج مصرف را داریم.

کد خبر 946180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha