راه اندازی ۴۲۰ پایگاه تابستانی مجازی

تاریخی از راه اندازی ۴۲۰ پایگاه تابستانی مجازی خبر داد و گفت: بیش از ۶۰۰ مربی جذب شده است تا خدمت رسانی اتفاق افتد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «حسین تاریخی» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۹) برگزار شد، گفت: یکی از اشکالات جدی که باید تامل کرد، مکانیزم آزمون هاست. نمی توان ادعا کنیم تربیت شش ساحته دانش آموزان داریم اما صرفا در اعلام نتایج به حوزه علمی و به صورت محدود به حوزه اعتقادی توجه کنیم.

 

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود: حافظه محوری باعث شده است دانش آموزان به دنبال مسیرهای خارج از عرف باشند تا معدل خوب کسب کنند. این متناسب با تربیت شش ساحتی ما نیست.

 

وی با بیان اینکه مکانیزم کنکور به عنوان مراحل جدی ارزیابی برای ورود به دانشگاه است، تصریح کرد: نمی توان ادعا تربیت شش ساحتی داشت اما گواهی رشد تنها منوط به رشد علمی و درسی باشد و دیگر ساحت ها نادیده می شود.

 

وی با اشاره به تحول در نیرو انسانی مشغول به کار در آموزش و پرورش گفت: کسانی که مجهز و مسلط به ابزار نوین و سند تحول بنیادین و درک درستی از مسایل  دانش آموزان داشته باشند نیاز است.

 

وی با اشاره به راه اندازی پرتال زبدگان گفت: با پشتوانه موسسه آینده سازان محفلی را راه اندازی کرده ایم تا ارایه دهندگان بتوانند از این بستر استفاده و محتوای مطلوب خود را به دانش آموزان ارایه دهند. چهارخدمت علمی- درسی، برگزاری مسابقات علمی و فناوری، تورهای گردشگری، مهارت های فردی ارایه می شود.

 

تاریخی یادآور شد: در حال حاضر به دلیل بازنشستگی بالای فرهنگیان احتمال جذب شتاب زده نیرو پیش بینی می شود که آسیب زا است.

 

وی بیان کرد: سلسله جلسات اندیشه ورزی به عنوان گروه تحول بنیادین در آموزش و پرورش تشکیل خواهیم داد.

 

مدیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی با اشاره به ایام فراغت دانش آموزان گفت: امسال نگاه متفاوتی باید نسبت به اوقات فراغت داشت. به دلیل شرایط خاص در خانه ماندن، افزایش سطح تاب آوری دانش آموزان در منزل و تعامل با خانواده به عنوان یک دستور کار است.

 

وی بیان کرد: مهارت آموزی دانش آموزان، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فضای مجازی با تولید محتوای مفید، تدوین برنامه های فرهنگی  در دستور کار ما است.

 

تاریخی گفت: برنامه هایی در حوزه مهارت تربیتی، هنری، امدادی و تشکیلاتی را در جشنواره ستارگان دنبال خواهیم کرد. پیش بینی می کنیم صد هزار دانش آموز در این جشنواره شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه ۴۲۰ پایگاه تابستانی مجازی به پشتوانه ۳۷۰ شهرستان ما  پیش بینی کرده ایم، گفت: بیش از ۶۰۰ مربی جذب شده است تا خدمت رسانی اتفاق افتد.

 

دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گفت: دوره های طلایه داران فردا را داریم، بیش از ۵ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم  دوره های آموزشی تشکیلاتی به صورت مجازی می گذرانند. در مناطقی که سفید باشد به دنبال برگزاری اردو خواهیم بود البته توصیه ریسک پذیری را به همکاران نمی کنیم.

 

وی با اشاره به طرح نسل آفتاب گفت: یکی از دغدغه ها مسئله عرضه و خدمات به نوجوانان بوده است. در حوزه کودک، جوان و بزرگسال پیشرفت داشتیم‌ اما قشر نوجوان مظلوم است. با توجه به ویژگی منحصر به فرد نوجوانان که با دوران گذار رو به رو است در ارایه محصولات و خدمات فرهنگی یک محدودیت متفاوت وجود دارد.

 

تاریخی گفت: به دنبال این هستیم تا این مرکز تولیدکنندگان را به تولید محصولات ویژه نوجوانان سوق دهد و  ترویج و تولید محصولات مطلوب را در دسترس نوجوانان قرار دهیم. برای تولیدکنندگان هم حمایت هایی در نظر گرفته شده است. یکی از اهداف مرکز ذائقه سازی متناسب با فرهنگ، مبانی و تمدن کشورمان است.  

 

وی درباره فضای مجازی گفت: در حال حاضر صیانت بخشی از دانش آموزان در فضای مجازی است. باید به کسانی که وارد این فضا شوند باید آموزش جدی بدهیم. آموزش باید دهیم تا با ابعاد مختلف فضای مجازی آشنا شوند.

 

کد خبر 946191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha