جزئیات وضعیت کرونا در  شهرستان های گلستان

جعفری گفت: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در گرگان ۲.۲۴ نفر در بیمارستان ها بستری هستند و وضعیت این شهر در آستانه قرمز شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» ظهر امروز(یکشنبه 15 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به روند تغییر میزان شیوع ویروس کرونا در روز 14 تیر در استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان آزادشهر وضعیت عادی دارد و در این شهرستان به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 1.30 نفر بستری هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در شهرستان آق قلا که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد به ازای هر 100 هزار نفر 3.32 نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

 

جعفری بیان کرد: در شهرستان بندرترکمن 3.76 نفر، در  بندرگز 3.70 نفر، در رامیان 1.71 نفر، در علی آباد کتول 2.17 نفر و در کردکوی 2.60 نفر به ازای هر 100 هزار نفر با علائم بیماری کرونا در بیمارستان ها بستری هستند.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان کلاله نیز به ازای هر 100 هزار نفر 5.23 نفر در مراکز درمانی بستری هستند، یادآور شد: در شهرستان گرگان 2.24 نفر، در گالیکش 4.7 نفر، گمیشان 3.31 نفر، گنبدکاووس 8.76 نفر و شهرستان مینودشت 3.07 نفر و مراوه تپه 2.36 نفر به ازای هر 100 هزار نفر در بیمارستان قرار دارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در مجموع به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت استان 3.93 نفر در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

 

جعفری یادآور شد: در خصوص برگزاری مراسم های جشن و عزا در اماکن خصوصی و غیرمجاز، برخورد با رستوران های متخلف که مصوبات ستاد استانی کرونا را رعایت نمی کنند باید در دستور کار قرار گیرد و عدم جابه جایی مسافران بدون ماسک درون شهری باید در ستاد استانی کرونا پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه وضعیت بازارهای هفتگی گلستان مناسب نیست، یادآور شد: کنترل جمعیت در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای مناسب نیست و مراجعه به این مکان ها باید با استفاده از ماسک صورت گیرد.

 

کد خبر 946223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha