مسئولیت اجتماعی در قبال همدیگر بستر مبارزه با بیماری کروناست

نیکبخت گفت: مسئولیت اجتماعی در قبال همدیگر و پرهیز از حضور در تجمع ها مهم ترین گام در کنترل و مهار ویروس کروناست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« محمدرضا نیکبخت» امروز(15 تیر) در ستاد استانی مبارزه با کرونا، گفت: امروز برای کنترل و مهار ویروس کرونا لازم است مسئولیت اجتماعی در قبال همدیگر را برای مبارزه با کرونا بیشتر از گذشته درک کنیم. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تشریح وضعیت فعلی استان در راستای شیوع کووید 19، افزود: مشارکت مردم برای کنترل و مهار ویروس کرونا ضروری است.

 

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه برای پیشگیری از روند کرونا اظهارداشت: همه ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم و باید مفهوم مسئولیت اجتماعی در قبال همدیگر را برای مبارزه با کرونا بیشتر از گذشته درک کنیم. 

 

نیکبخت با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان در زمینه درمانی همچنان در حال خدمت رسانی به بیماران هستند، گفت: همکاران ما در حوزه بهداشت نیز تاکنون به خوبی به مسئولیت خود عمل کرده اند.

 

وی افزود: انتظار داریم مردم از تجمعات مانند عروسی ها و مراسم ترحیم شرکت نکنند و باید مراکز تجمع تحت کنترل و اعمال قانون قرار بگیرند تا شاهد افزایش آمار کرونا در استان نباشیم. 

 

نیکبخت با اشاره به اقدامات دانشگاه برای مبارزه با کرونا گفت: در رومشکان بازرسین بهداشت محیط 150 قطعه قلیان کشف و  ضبط کردند   و 4 واحد قلیانسرا را نیز پلمپ نموده اند و باید به شدت فعالیت مراکزی که باعث شیوع کرونا می‌شوند را با اعمال قانون گرفت تا افراد جامعه با خطر ویروس کرونا مواجه نشوند. 

 

در ستاد استانی مبارزه با کرونا مصوب شد،  برگزاری هرگونه تجمع رسمی و غیر رسمی شامل مراسمات ترحیم، ختم, عروسی و ... از تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۵به مدت ۱۰ روز در سطح استان ممنوع بوده و با برگزار کنندگان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

 

همچنین مصوب شد: کارکنان و مراجعه کنندگان به دستگاه های اجرایی استان ملزم به استفاده از ماسک هستند و از ورود ارباب رجوع و کارمند بدون استفاده از ماسک به دستگاه های اجرایی جلوگیری گردد.

 

در ادامه مصوب شد مدیران کل دستگاه های اجرایی زمینه بهره مندی کارکنان دارای بیماری زمینه ای، بانوان باردار و دارای کودک شیرخوار از مرخصی استحقاقی را فراهم آورند.

 

همچنین مصوب شد فعالیت کلیه رستورانها، تالارهای پذیرایی و عروسی، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و ... در سطح استان به مدت ده روز ممنوع بوده و نیروی انتظامی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اصناف نظارت لازم را در این خصوص بعمل آورند. 

 

همچنین مصوب شد استفاده از ماسک در کلیه اماکن سرپوشیده از جمله پاساژها، مجتمع تجاری و ... الزامی بوده و صاحبان این اماکن ملزوم به اجرای این بند می باشند. ضمناً سازمان صمت و اصناف استان نظارت لازم را در این خصوص بعمل آورند.

 

همچنین مصوب شد ملاقات های عمومی مدیران دستگاه های اجرایی از تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۵به مدت ده روز لغو و از روش های جایگزین غیر حضوری برای انجام این امور استفاده شود.

 

همچنین مصوب شد شهرداریهای سطح استان نسبت به ضد عفونی کردن روزانه سرویس ناوگان شهری ( اتوبوس و تاکسی ) اقدام نموده و رانندگان این وسایط نقلیه را به استفاده از ماسک الزام نمایند.

 

در این جلسه همچنین مصوب شد کتابخانه های عمومی استان از تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۵ به مدت ده روز تعطیل شود.

 

همچنین مصوب شد مدیران کل دستگاه های اجرایی از برگزاری مراسمات مشمول تجمع در ادارات و نهادها جلوگیری نمایند.

کد خبر 946232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha