آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآنی در ایلام برگزار می شود

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام از برگزاری آزمون مرحله اول پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسرکشور در این استان خبر داد.

«اکبر حق نظری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: ثبت‌نام پانزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در بهمن‌ماه سال گذشته انجام و با استقبال بسیاری خوبی از سوی حافظان سراسر کشور مواجه شد.

 

وی با بیان اینکه این آزمون همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۷ تیرماه سال جاری برگزار می شود، یادآور شد:  این آزمون با رعایت پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان و به صورت متمرکز در مرکز استان برگزار خواهد شد.

 

حق نظری گفت: شرکت‌کنندگان در این آزمون برای دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند از ۱۷ تا ۲۶ تیرماه سال جاری به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم (تلاوت) مراجعه کنند و نتایج این مرحله از پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم، ۱۰ شهریورماه سال جاری اعلام خواهد شد.

 

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه در این آزمون تعداد 59  نفر از حفاظ قرآن کریم در استان به رقابت خواهند پرداخت، گفت:  آزمون تخصصی حفاظ همه ساله با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی و با تایید و نظارت وزارت علوم برگزار و به قبول شدگان آزمون کتبی و شفاهی مدرک درجه  1تا 5 حفظ قرآن کریم اعطا می شود.

 

حق نظری در پایان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی قرآن کریم در فضای مجازی در سطح استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 30 جلسه آموزش حفظ قرآن کریم در رده های مختلف توسط موسسات و خانه های قرآنی به صورت مجازی در حال برگزاری است.

 

 

کد خبر 946275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha