حمایت از اصناف فارس با پرهیز سازمان ها از موازی کاری

هاشمی گفت: با توجه به این آمار و رکود شدید بازار در پی تحریم های ظالمانه دشمنان، بهتر است دستگاه ها به جای موازی کاری و روی آوردن به کسب و کارها در سازمان خود بیش از گذشته نقش حمایتی خود را از بازاریان فارس ایفا کنند.

«سید محمود هاشمی»، امروز (یکشنبه 15 تیر) در حاشیه دیدار صمیمی استاندار فارس با روسای اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: اصناف پیشینه درخشانی در پیروزی انقلاب اسلامی دارند.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس افزود: اصناف همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و کسبه و بازاریان پس از دوران دفاع مقدس نیز به عنوان سربازان خط اول اقتصاد مقاومتی برای رونق کسب و کار و خنثی کردن توطئه دشمنان در جنگ نابرابر اقتصادی کنونی با تمام توان تلاش می کنند.

وی اضافه کرد: اصناف یکی از بزرگترین تشکل های مدنی کشور است که حدود 18 درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده اند و بدون اینکه بار مالی برای دولت داشته باشند، خودشان باعث اشتغال پایدار می شوند و نیاز به حمایت جدی و قاطع دولت در این راه دارند.

هاشمی با تاکید بر برخی بی مهری ها در حق اصناف در مقایسه با سایر فعالان اقتصادی بیان کرد: در هر واحد صنفی به طور میانگین 2 و هفت تا سه و 2 دهم نفر مشغول به کار هستند که با احتساب خانوارها جمعیت قابل توجهی را در شهرستان شیراز تشکیل می دهد.

وی با انتقاد شدید از موازی کاری برخی از سازمان ها و دستگاه ها با اصناف گفت: حدود 9 برابر استانداردهای جهانی در کشور، تراکم صنفی داریم که درآمد یک واحد صنفی ما را در مقایسه با دیگر کشورهای دیگر تقسیم به 9 می کند.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس ادامه داد: با توجه به این آمار و رکود شدید بازار در پی تحریم های ظالمانه دشمنان، بهتر است دستگاه ها به جای موازی کاری و روی آوردن به کسب و کارها در سازمان خود بیش از گذشته نقش حمایتی خود را از بازاریان ایفا کنند.

عضو کمیسیون نظارت استان فارس تصریح کرد: اتاق اصناف مرکز استان فارس در عمل نشان داده است هرگز به دنبال تقابل نبوده و تعامل را هدف اصلی خود با دیگر دستگاه ها قرار داده و انتظار داریم در شرایط حاد کنونی که علاوه بر رکود بازار، شیوع کرونا نیز موجب کسادی بازار و حتی تعطیل شدن برخی صنوف شده، تمامی دستگاه ها، یاری رسان اصناف فارس باشند.

هاشمی با اشاره به در میان گذاشتن عمده نقطه نظرات و انتقادات و راهکارهای لازم با استاندار فارس گفت: حضور امروز استاندار فارس در جمع اصناف و شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات را به فال نیک می گیریم.

وی ادامه داد: از حمایت نماینده عالی دولت در استان فارس از اصناف کمال تشکر را داریم و قول استاندار برای مساعدت و همکاری برای عبور از مشکلات و رکود بازار برای اصناف مایه دلگرمی است.

هاشمی با تاکید بر عملکرد اتاق اصناف مرکز فارس در شرایط حاضر عنوان کرد: تدوین و اجرای برنامه هایی برای رونق کسب و کار همانند ایجاد فضای لازم برای کسب و کارهای اینترنتی و تشدید نظارت در رعایت پروتکل های بهداشتی صنوف و اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از موضوعات توام مورد توجه اتاق اصناف مرکز فارس است.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس در پایان ابراز امیدواری کرد که با ارائه راهکارهای مناسب برای رونق کسب و کار در استان بتوانیم کرونا را نیز شکست دهیم.  

کد خبر 946334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha