جلوگیری از خاموشی در لارستان با اجرای روش های جایگزین برق منطقه ای فارس

نصیری گفت: با توجه به افزایش بار مصرف برق در منطقه جنوب فارس و شهرستان لارستان نیاز به توسعه زیرساخت برق ضروری است که با اجرای پروژه های جایگزین از ایجاد خاموشی در جنوب فارس جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا نصیری»، امروز (دوشنبه 16 تیر) از اتخاذ راهکارهای جایگزین تامین برق در لارستان خبر داد و به خبرنگاران گفت: تا زمان احداث پست ۴۰۰ کیلوولت لارستان، راهکارهای جایگزین تامین برق دنبال خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس افزود: وجود محدودیت های ناشی از تحریم ها منجر به توقف پروژه های تامین برق در استان نشده است اما در برخی مواقع زمان انجام آنها را کاهش می دهد و در مورد تامین برق در لارستان با اجرای روش های جایگزین تامین برق به رفع کمبودها پرداخته می شود.

وی اضافه کرد: پست ۴۰۰ کیلوولت لارستان با هدف افزایش ظرفیت انتقال برق در مناطق جنوب فارس و لارستان از اولویت شرکت برق منطقه ای فارس به شمار می رود که محل تامین نقدینگی آن بانک توسعه اسلامی بوده است اما به دلیل تحریم و مشکلات تامین منابع مالی خارجی با محدودیت هایی مواجه شده و تحقق نیافته است.

نصیری با اشاره به افزایش بار مصرف برق در منطقه جنوب فارس و شهرستان لارستان بیان کرد: با این روند افزایشی نیاز به توسعه زیرساخت برق ضروری است و با اجرای پروژه های جایگزین از ایجاد خاموشی در جنوب فارس جلوگیری کرده ایم.

وی ادامه داد: این روش های جایگزین شامل نصب ترانس سوم در پست ۲۳۰ لارستان، احداث خط انتقال از نیروگاه جهرم به لارستان و افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ «نصیرخانی» است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس اعلام کرد: در اجرای این طرح ها سعی شده است تا طی امسال و سال آینده در لارستان شاهد بروز هیچ گونه در تامین برق نباشیم.

کد خبر 946623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha