یکی از دلائل گران شدن قیمت مرغ انتقال مرغ زنده به تهران است

آخوندی با تأکید بر این که بسیاری از مرغ های زنده در داخل کشتارگاه بهاران نمی آیند و در قم کشتار نمی شوند، گفت: یکی از دلائل گران شدن قیمت مرغ انتقال مرغ زنده به تهران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «احمد آخوندی» پیش از ظهر امروز(دوشنبه ۱۶تیر) در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به علل گران شدن مرغ در روزهای اخیر گفت: یکی از علت های اصلی این موضوع مصوب نشدن قیمتی بود که ما مدنظر داشتیم و در هفته قبل آن را مطرح کردیم.

 

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی طیور بهاران بیان داشت: هفته قبل در جلسه تنظیم بازار پیشنهاد قیمت 15700 را دادیم تا ببینیم قیمت استان های همجوار چطور می‌ شود ولی مورد موافقت قرار نگرفت، اما امروز می بینیم که قیمت بازار بیشتر این میزان شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: آقای شعبانی مسؤول بازرسی صنعت و معدن قم اعلام کرده اند که مرغداری ها، مرغ زنده را به تهران انتقال می‌ دهند چون می‌ گویند کارمزد کشتارگاه این جا بالاتر از تهران است و آنها پس از انتقال مرغ زنده به تهران دوباره آنها را به قم برمی گردانند در حالی که با این هزینه حمل و نقل قطعا هزینه بیشتری بر مرغدار تحمیل خواهد شد.

 

آخوندی با اشاره به انتقال غیر قانونی مرغ ها به استان تهران خاطرنشان ساخت: علت این است که آنجا گران تر می‌ خرند، در استان تهران مرغ از 15700 تا 18500 هست، پس یکی از دلایل این است که آنجا مرغ زنده را بالاتر می‌ خرند و بیشتر می‌ فروشند.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: این که می‌ گویند مرغ کشته به قم برمی گردد مسأله مهمی است که باید بررسی شود که آیا چنین چیزی اتفاق می افتد یا خیر؛ مسأله دیگر این است که طبق قانون باید 50 درصد مرغ ها به صورت تک نالیون با نرخ 14450 توزیع شود و الباقی با قطعه بندی انجام شود در حالی که فرهنگ مصرف بیشتر به سمت قطعه بندی رفته است.

 

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی طیور بهاران یادآور شد: در این دو سه روز از شنبه 22 تن به صورت تک نایلون آمادگی توزیع داشتیم ولی متأسفانه 2 تن باقی ماند چون در بحث توزیع یک سری فروشگاه هایی داریم که به صورت نقدی توان پرداخت دارند ما نیز باید نقدی بفروشیم و افراد یا فروشگاه هایی که به صورت نقدی توان دارند بیش از این عدد نیست و بقیه می‌ خواهند به صورت قطعه بندی مرغ را از ما خریداری کنند.

کد خبر 946662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha