کارگروه ستاد تنظیم بازار استان قم برگزار شد

کارگروه ستاد تنظیم بازار استان قم با محوریت بررسی قیمت مرغ و به ریاست مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم و با حضور جمعی از مسؤولان بخش های اقتصادی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، جلسه کارگروه «ستاد تنظیم بازار استان قم» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 16تیر) در سالن کرامت استانداری برگزار شد.

 

محور اصلی بحث در این نشست در مورد قیمت مرغ، افزایش بی رویه خروج مرغ زنده از کشور، نظارت بر اصناف و فروشندگان و انحصار کشتار مرغ به یک کشتارگاه بود و در ادامه در ارتباط با قیمت تخم مرغ، شیر و شکر نیز بحث هایی مطرح شد.

 

تأکید اصلی این نشست، بر لزوم پایبندی همه اعضا بر مصوبات کارگروه ستاد تنظیم بازار استان قم و رعایت قیمت مصوب مرغ در استان بوده که در هفته گذشته تصویب شده است.

 

«احمد آخوندی» مدیرعامل کشتارگاه صنعتی طیور بهاران با تأکید بر این که بسیاری از مرغ های زنده در داخل کشتارگاه بهاران نمی آیند و در قم کشتار نمی شوند، گفت: یکی از دلائل گران شدن قیمت مرغ انتقال مرغ زنده به تهران است.

 

همچنین «روح الله مسلم خانی» معاون دادستان قم با تأکید بر این که با خروج غیر قانونی مرغ از استان با شدت برخورد می کنیم، گفت: البته علت اصلی گران شدن مرغ عملکرد ضعیف کشتارگاه بهاران به عنوان تنها کشتارگاه مرغ استان است.

 

در بخش دیگری از این نشست «مهرداد غضنفری»معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان قم مبنی بر قیمت گذاری مرغ گرم استان گفت: فروش مرغ بالاتر از نرخ 15 هزار و 200 تومان مجاز نیست.

 

از دیگر حاضران و ارائه کنندگان نظر در این نشست می‌توان به محمود سیجانی رئیس سازمان صمت قم، عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، شعبانی مسؤول بازرسی صنعت و معدن و تجارت استان قم، ذبیح الله عبداللهی معاون فرماندار قم و جمع دیگری از مسؤولان و مدیران بخش های اقتصادی و صنعتی استان اشاره کرد.

کد خبر 946674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha