همایش توجیهی امنیت، فرهنگ و رسانه برگزار شد

همایش توجیهی امنیت، فرهنگ و رسانه با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، همایش توجیهی امنیت، فرهنگ و رسانه با حضور محمد قنبری کارشناس ارشد پدافندغیرعامل و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

 

«محمد قنبری» در ابتدا به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص مسئله نفوذ و جاسوسی تأکید و عنوان کرد: جنگ شناختی اکنون مورد توجه ویژه قرار گرفته است و در سطوح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی عملیاتی شده است.

 

این کارشناس رسانه در ادامه به تفاوت‌های جنگ سخت و شناختی اشاره و اظهار کرد: جنگ شناختی که جنگ روایت‌ها است بر روی اذهان مردم کار می‌کنند.

 

قنبری تصریح کرد: کار فرهنگی باید زیرپوستی و آرام باشد یا به عبارتی باید برای کار فرهنگی از روش پخت قورباغه‌ای استفاده کرد.

 

وی ادامه داد:‌ سناریو نویسی از جمله مواری است که در جنگ شناختی از آن استفاده می‌شود؛ القاعات رسانه‌ای از موادی است که برای زمینه سازی بسیاری از تحرکات در جهان استفاده می‌شود.

 

این کارشناس رسانه به نقش بانوان در جنگ شناختی اشاره و تأکید کرد: اهمیت و نقش بانوان در جنگ شناختی بسیار مورد اهمیت است و نباید از آن غافل شد.

 

قنبری اذعان کرد: رسانه و فرهنگ بعضی اوقات آینده را دچار اختلال می‌کند، به‌عنوان مثال همان شعار فرزند کمتر زندگی بهتر نمونه بارز این اختلال است.

 

وی یاد آور شد: مهمترین ابزار جنگ شناختی، ایجاد و یا تغییر سبک زندگی است و این تغییرات آرام و تدریجی صورت می‌گیرد.

 

این مدرس سواد رسانه‌ای به موضوع تاثیرات فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: بزرگترین جاسوسی‌های انجام شده در فضای مجازی است؛ اگر فضای مجازی ایران بومی سازی شود،‌ صدمات ناشی از آن را خنثی خواهد شد. باید مراقب ذهن و فکر خودمان به‌عنوان سربازان عرصه فضای مجازی باشیم.

 

قنبری خود خاطر نشان کرد: باید بدانیم که دشمن در این جنگ شناختی پوتین ها را به پا کرده است و منتظر یک فرصت برای ضربه وارد کردن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

گفتنی است، در پایان این همایش به پرسش‌های کارکنان در خصوص فضای مجازی پاسخ داده شد.

کد خبر 946854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha