بازگشایی مسجد «الحسین» قاهره

مسجد «الحسین» قاهره به دستور دولت مصر از امروزدرهای خود را به روی نمازگزاران باز می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الاهرام»،مسجد «الحسین» قاهره به دستور دولت مصر از امروز (دوشنبه 17 تیر) درهای خود را به روی نمازگزاران باز می کند.

 

این در حالی است که درهای مسجد «الحسین» به مدت چند روز به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی نمازگزاران بسته شده بود.

 

در پی شیوع بیماری همه گیر کرونا دولت مصر اجازه داده بود که اماکن مذهبی برای چند ماه بسته شوند اما با کاهش محدودیت های کرونایی مجوز بازگشایی این اماکن از روز 27 ژوئن با قوانین اجباری از جمله باز بودن مساجد فقط به مدت  30 دقیقه برای اقامه نماز و بسته شدن درهای منتهی به حرم ها صادر شد.

 

براساس بیانیه وزارت اوقاف مذهبی مصر برخی از نمازگزاران در مسجد الحسین  هفته گذشته قوانین را نقض کرده و در اطراف دیوارهای حرم در داخل مسجد ایستاده بودند.

 

این وزارتخانه که اماکن عبادی اسلامی را در سراسر کشور اداره می کند تصمیم گرفت که درهای این مسجد را ببندد ، مدیر اجرایی آن را برکنار کند و دو امام و سایر کارمندان را جریمه کند.

 

حالا پس از گذشت چند روز از این ماجرا وزارت اوقاف مذهبی مصر خبر از بازگشایی نسبی این مسجد با جدا کردن مکان نماز از حرم به خاطر جلوگیری از ازدحام افراد داده است.

 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است : این تصمیم به خاطر جایگاه مسجد در قلوب مصری ها و دوستداران اهل بیت پیامبر (ص) اتخاذ شد.

کد خبر 946882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha