انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بیضا تشکیل جلسه داد

نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نوبنیاد بیضا به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جدیدالتاسیس بیضا در سال جاری روز دوشنبه 16 تیرماه به ریاست «کیومرث همتی»، فرماندار این شهرستان و با حضور «روح الله منوچهری»، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در محل فرمانداری بیضا برگزار شد.

«کیومرث همتی»، در این جلسه با اشاره به تازه تاسیسی بیضا گفت: با توجه به تازه تاسیس بودن شهرستان بیضاء باید قبول کرد از نظر امکانات با سایر شهرستان ها فاصله داریم، اما انتظار داریم تا هر چه سریع تر اداراتی که تاکنون در شهرستان مستقر نشده اند از جمله اداره کتابخانه ها با همکاری مدیرکل کتابخانه های فارس راه اندازی شود.

فرماندار شهرستان ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان عدم وجود اداره کتابخانه ها و برگزار نکردن منظم جلسات انجمن است که امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها و جذب اعتبارات شهرستانی و استانی اعتبارات لازم برای ارتقا و استقرار اداره کتابخانه ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: اگر افراد روزانه 15 دقیقه مطالعه مستمر داشته باشند بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه ما و با سایر آسیب های اجتماعی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات کتابخانه شهر بیضا عنوان کرد: اگر مشکل توسعه فضای کتابخانه حل شود با افزایش منابع و فضای کتابخانه ای افراد بیشتری می توانند از خدمات کتابخانه بهره ببرند.

«روح الله منوچهری»، نیز دراین دیدار گفت: انجمن کتابخانه عمومی هر شهرستان در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش موثری دارد و قانون گذاری، سیاست گذاری و نظارت در این حوزه بر عهده انجمن است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به شاخص های کتابخانه ای در شهرستان بیضا ادامه داد: عوامل مختلفی باعث کندی رشد شاخص ها در شهرستان بیضا شده که مهمترین آن ساختمان کتابخانه بیضا است.

وی اضافه کرد: این ساختمان یک زمانی پاسخگوی نیاز مردم بوده ولی در حال حاضر با توجه به رشد جمعیت دیگر پاسخگوی مردم علاقمند به کتاب و کتابخوانی نیست و نیازمند این هستیم که کتابخانه را توسعه دهیم که پیگیری های لازم برای این کار انجام شده است و امیدواریم با همکاری فرمانداری اعتبارات لازم برای شروع پروژه فراهم شود تا به ثمره ی خوبی برسد.

منوچهری تصریح کرد: شهرستان بیضا بزرگان زیادی را تحویل جامعه داده است و انتظار می رود با این پیشینه فرهنگی و قدمتی که بیضا دارد وضعیت کتاب و کتابخوانی در این شهرستان ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام «محمدجواد درویشی»، نیز در این دیدار با اشاره به حدیث «الکتب بساتین العلماء» گفت: هر کسی که اهل کتاب باشد اهل علم است و بهترین مکان برای کسب علم کتابخانه است که به همین دلیل باید توجه ویژه و خاصی به کتابخانه ها شود.

امام جمعه بیضا ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت حضور مردم در کتابخانه ها باید به دنبال راه حلی برای این موضوع باشیم و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این ایام می تواند راهگشای خوبی باشد.

گفتنی است در این نشست همچنین «کبری زارع»، مسئول کتابخانه «قاضی بیضاوی» به ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی کتابخانه در فضای مجازی پرداخت و پس از آن مدیر کل کتابخانه های فارس به همراه اعضای انجمن از کتابخانه عمومی «قاضی بیضاوی» بازدید کردند.

کد خبر 946885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha