تعیین «تم» برای طراحی لباس عاشورایی اشتباه است

محمدرضا عزیزی با بیان اینکه عاشورا موضوعی امروزی است که «تم» بر نمی دارد، گفت: مشخص کردن «تم» کار اشتباهی است که طراحان را محدود می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و  لباس عاشورایی پیش از ظهر امروز سه شنبه 17 تیر با حضور مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و محمدرضا عزیزی، دبیر هنری پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی در معاونت هنری برگزار شد.

 

در این نشست، «محمدرضا عزیزی»، دبیر پنجمین رویداد و نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: بخش جدیدی با عنوان رباتیک در قالب پرفورمنس در حاشیه این رویداد برگزار می شود؛ ما این موضوع را در بستر فضای مجازی موردتوجه قراردادیم .

 

دبیر پنجمین رویداد و نمایشگاه لباس عاشورایی درباره تم این رویداد اظهار کرد: ما عاشورا را یک موضوع بین المللی و آزادی خواهی می بینیم و دغدغه مان این است که اکثر افراد در آن مشارکت کنند و مسئولان، طراحان و علاقه مندان درباره این موضوع مهم صحبت کنند؛ اینکه ما بیاییم یک طراح را به یک المان محدود کنیم که از آن المان اقتباس کند، مقوله غلطی است.

 

وی تاکید کرد: عاشورا روایتی نه مربوط به 1400 سال پیش بلکه همین الان هم تاثیرگذار است. قرار نیست که ما به طراحان تم بدهیم که آنها بر اساس تم به ما کار ارایه دهند، آنچه برای ما اهمیت دارد، خلاقیت و نوآوری در آثاری است که طراحان به ما ارایه می دهند. هدف ما حضور حداکثری طراحان با موضوع عاشورا و آزادی خواهی است که در این جشنواره شرکت کنند.

 

در  پایان نشست خبری پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی پوستر این رویداد به طراحی محمدرضا توانگر رونمایی شد.

کد خبر 946947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha