۲۲ خودروی احتکار شده دراستان سمنان کشف شد

یحیایی از کشف ۲۲ خودرو احتکار شده دراستان سمنان خبردادوگفت: در راستای مقابله با احتکار خودرو۵۰ مورد بازرسی در این استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «مهدی یحیایی» در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرایی شدن طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار خودرو در استان سمنان گفت: این طرح نظارتی با اهداف کاهش التهاب بازار،صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از دپوی خودروهای خریداری‌شده اجرا شد.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ مورد بازرسی از انبارها و پارکینگ‌های عمومی و مجتمع‌های تجاری و نمایشگاه داران اتومبیل و نمایندگی‌های فروش خودرو انجام‌شده است اضافه کرد: در این بازرسی‌ها ۲۲ خودرو احتکار شده کشف شد.

 

وی ضمن هشدار جدی به مالکان انبارها و نمایندگی‌ها درباره احتکار خودرو گفت: هرگونه اختصاص فضا برای احتکار و دپوی خودرو جرم است.

 

یحیایی به تشکیل سه پرونده احتکار خودرو به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در استان سمنان اشاره داشت واظهارکرد: این طرح در راستای مقابله با محتکران و جلوگیری از التهاب بازار و افزایش نجومی قیمت خودرو اجرایی شد.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان درخصوص ارجاع این پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی برای صدور حکم بیان کرد: شهروندان در مشاهده دپوی خودروی صفرکیلومتر و بدون پلاک در پارکینگ‌ها و حاشیه شهر مراتب را با شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

 

وی هرگونه تحویل خودرو به خریداران را منوط به الصاق پلاک بر روی خودرو  دانست وتصریح کرد: پذیرش خودرو در پارکینگ‌ها و انبارها بدون پلاک جرم تلقی می‌شود.

 

یحیایی بیان کرد: نمایندگی‌ها نیز از تحویل خودروی بدون پلاک و یا تحویل دستی پلاک به خریداران خودداری کنند.

کد خبر 946998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha