طی سه ماه گذشته ۱۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان یزد انجام شد

شریعتمداری مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان یزد از بیش از ده هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح استان یزد در سه‌ماهه اول سال ۹۹ خبر داد.

«حسین شریعتمداری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به تعداد بازرسی‌های انجام‌گرفته در استان یزد گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری، تمرکز اصلی بازرسان بر روی انواع کالاهای اساسی و مایحتاج مردم از قبیل گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، محصولات لبنی، میوه و تره‌بار، نان، آجیل، خشکبار و خواربار، برنج و حبوبات، شیرینی و زولبیا، انواع ماسک، محلول و ژل ضدعفونی‌کننده، تلفن همراه، لاستيك خودرو، لوازم‌خانگی و خدمات رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، بنگاه‌های اتومبيل، مشاورين املاك و ... بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد افزود: درمجموع سه‌ماهه اول سال جاري تعداد ۷۹۰ پرونده تخلفات صنفی اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، تقلب، عدم صدور صورتحساب و ... در سطح استان یزد تشکیل‌شده است که پس از طی مراحل اداری جهت رسیدگی و صدور حکم به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده‌شده است.

وی در خصوص ارزش ریالی پرونده‌های متشکله توسط بازرسان اتاق اصناف افزود: ارزش ریالی پرونده‌های متشکله ۵/۴۵۳/۸۰۰/۹۸۶ ریال بوده است.

مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف در خصوص شکایت مردمی شهرستان یزد (حضوری و تلفنی) اظهار داشت: تعداد شکایات مردمی طي سه‌ماهه اول سال جاري ۱۰۰۹ مورد بوده که از این تعداد تاكنون ۲۲۹ مورد پرونده تخلفات صنفی تنظیم و جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

شریعتمداری عنوان کرد: در سه‌ماهه اول سال، با توجه به موج اول شیوع ویروس کرونا بيش از ٨٠٠٠ اخطار و تذکر توسط بازرسان اتاق اصناف به واحدهای صنفی غیرضروری و سرپيچي كننده در خصوص اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی صادر و نهايتاً در صورت صلاحديد دستور تعطیلی برخي واحدهای صنفی متخلف از سوي اداره نظارت بر اماكن عمومي يزد صادر گردید.

وی در پایان از همشهریان گرامی درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی، مراتب را با شماره تلفن‌های ۳۶۲۹۱۷۱۹ و ۳۶۲۸۲۵۵۱ واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد اطلاع دهند.

کد خبر 949385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha