تدوین طرح تحول اجتماعی مسجد محور

حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه مساجد باید به پایگاه های اجتماعی و مردمی تبدیل شوند، گفت: طرح تحول اجتماعی مسجد محور در سازمان تبلیغات اسلامی تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « روح الله حریزاوی» امروز در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ترویج و تبلیغ اسلام ناب مهم ترین و محوری ترین برنامه سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی 25 راهبرد محوری دارد افزود: این راهبردها براساس اندیشه های رهبر معظم انقلاب و با ریکرد ترویج و تبیین اسلام ناب طراحی شده اند.

 

وی آینده نگری و آینده پژوهی و ترویج و تبیین اسلام ناب را محور راهبردهای تبلیغات اسلامی دانست و افزود: مردمی شدن تبلیغ از برنامه های  مهم سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

حجت الاسلام حریزاوی همچنین از  تدوین طرح تحول اجتماعی مسجد محور خبرداد و افزود: این طرح در راستای تحول اجتماعی مسجد محور طراحی و تدوین شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح در راستای احیای کارکردهای مسجد و محور و تبدیل شدن مساجد به پایگاه‌های اجتماعی و مراکز ارائه خدمات مردمی تلاش می شود.

 

حجت الاسلام حریزاوی تصریح کرد: در قالب این طرح مسجد و امام جماعت علاوه بر دیانت و معنویت مردم، در حوزه آموزش، تربیت، اشتغال، محرومیت زدایی و رسیدگی به نیازهای فکری فرهنگی جوانان هم نقش ایفا می‌کند.

 

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی همچین به رویکرد فرهنگی برنامه های تبلیغات اسلامی اشاره کرد وافزود: رفع آسیب های حوزه فرهنگی نیاز به مشارکت سایر دستگاه ها و ارگان ها در حوزه فرهنگ است.

 

وی ابراز کرد: تاکنون یک سوم نقاط آسیب پذیر کشور تحت پوشش سازمان تبلیغات قرار گرفته است.

حجت الاسلام حریزاوی  ادامه داد:حضور نیروهای جهادی، مبلغین، روحانیون، دانشجویان در مناطق آسیب پذیر باعث شده است که در برخی نقاط نیروی انتظامی کیوسک‌های خود را جمع آوری کند و امنیت به آن نقاط برگردد.

کد خبر 947002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha