۴۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کرونا فعال بودند

کشمیری از فعالیت ۴۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کرونا خبر داد و گفت:: در زمان اوج نیاز کشور یک میلیون ماسک و یک و نیم میلیون لیترمواد ضد عفونی توسط این شرکت ها تولید شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «مهدی کشمیری» در نشست خبری که  امروز (۱۷ تیرماه ۱۳۹۹) در  بستر فضای مجازی برگزار شد گفت: سیاستی که در دو سه سال اخیر دربحث توسعه پارک های فناوری  دنبال می کردیم، جوانگرایی بوده است. 15 تا 16 رئیس پارک ها تغییر کرده اند که متوسط سنی این روسا 17 سال نسبت به روسای قبلی کمتر است. از نظرسنی یک نسل جوانتر از مدیران قبلی هستند.

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توسعه کمی پارک ها را نداریم گفت: باید از ظرفیت های پارک های موجود استفاده شود.طی بخشنامه شورای گسترش  نهاد های اقتصادی، ملی و بخش خصوصی می توانند، پارک علم و فناوری راه اندازی کنند و سه درخواست جدید برای تاسیس پارک علم و فناوری داریم.

 

وی بیان کرد: مجموعه پارک های علم و فناوری حدود 9 هزار شرکت و واحد فناور مستقر هستند که 60 هزار نفر شاغل هستند.شرکت ها سالانه بیش از 13 هزار میلیارد تومان فروش داشته اند. تا سال 1397  صادرات افزایش پیدا می کرد اما از سال 97 به دلیل تحریم نزولی شد. بخشی هم چون از مسیر غیر مستقیم است، ذکر نشده است.

 

کشمیری با تاکید بر اینکه 450 شرکت در بخش کرونا فعال بودند بیان کرد: در زمان اوج نیاز کشور یک میلیون ماسک و یک و نیم میلیون لیترمواد ضد عفونی توسط این شرکت ها تولید شد.

 

وی خاطرنشان کرد:برخی از شرکت های ما تمامی نیازهای استان هایشان را توسط شرکت های مستقر در پارک پوشش دادند.

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری گفت:از این 450 شرکت 150 شرکت در حوزه تجهیزات فعال بودند. مشخصه خاص این شرکت ها ریسک پذیری و چابک بودن آن ها است. این شرکت ها راحت می توانند در زمینه های مختلف ورود پیدا کنند و محصولات کشور را تامین کنند.

 

کشمیری گفت:کشور در 20 سال پیش در این  شرکت ها سرمایه گذاری  کرد امروز نتایج آن را می بیند.

کد خبر 947007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha