یزد، آغازگر ایجاد گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان در کشور

طالبی استاندار یزد از یزد به‌عنوان آغازگر ایجاد گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد به ریاست استاندار و با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای شورا و به‌منظور توزیع پیشنهادی اعتبارات قانون متوازن از اعتبارات کشور، تبیین آیین‌نامه اجرایی تبصره 19 قانون بودجه سال 99 و ارائه گزارش طرح تدوین برنامه عملیاتی توسعه نظام نوآوری در استان، در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

محمدعلی طالبی در این نشست گفت: گفتمان اصلی‌ای که ما در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان دنبال کردیم، گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان و توجه ویژه به این حوزه و همچنین تبدیل استان به پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور بود که مورد استقبال و حمایت رئیس‌جمهور قرار گرفت.

استاندار یزد افزود بابیان اینکه چشم‌انداز ما تبدیل استان یزد به‌عنوان برترین استان کشور درزمینهٔ اقتصاد دانش‌بنیان کشور است اظهار داشت: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم از جایگاه خود برای کمک به این هدف استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال استان با احداث کارخانه و معدن حل نمی‌شود افزود: تجربه ثابت کرده که این نوع مشاغل مورد اقبال یزدی‌ها نبوده و تنها به آمار مهاجرین و بیکاران استان اضافه می‌کند.

طالبی عنوان کرد: ایجاد اشتغال در حوزه دانش‌بنیان بهترین راهکار برای حل دائمی مشکل بیکاری استان است و ورود جدی به این حوزه، چالش‌های زیست‌محیطی، اتباع، مهاجرت و برخی دیگر از مشکلات استان را حل خواهد کرد.

کد خبر 948559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha