خطر ترک تحصیلی ۱۳ هزار دانش آموز گلستانی به دلیل کرونا

گوهری راد با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار دانش آموزان گلستانی از هر نوع برنامه آموزشی در ایام کرونا بی بهره ماندند، گفت: با روند شیوع کرونا در سال تحصیلی جدید این دانش آموزان در خطر ترک تحصیلی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از گرگان، «احسان گوهری راد» عصر امروز (سه شنبه 17 تیر) در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گلستان اظهار کرد: بیشترین مشکل برای بازماندگان تحصیلی در استان گلستان در متوسطه اول و دوم وجود دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: براساس پایشی که انجام شده است 18.2 درصد از ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل عوامل فرهنگی،  62.5 درصد برای عوامل اقتصادی،  پنج درصد به دلیل مسائل آموزشی و 7.3 درصد به دلیل عوامل اجتماعی اتفاق می افتد.

 

گوهری راد به دسترسی دانش آموزان به فضای مجازی و  شبکه اجتماعی و آموزشی «شاد» اشاره کرد و گفت: 48 درصد دانش آموزان از طریق شبکه شاد، 15.12 درصد از طریق جزوات، 30 درصد از طریق صدا و سیما در ایام کرونا آموزش دیدند و 6 درصد از دانش آموزان گلستانی فاقد هر گونه دوره آموزشی در ایام کرونا بودند.

 

وی با بیان اینکه 13 هزار و 36  نفر از دانش آموزان گلستانی در سالجاری از هر گونه دوره آموزشی در ایام کرونا بی بهره بودند، افزود: با کلاس های جبرانی که آموزش و پرورش در انتهای اردیبهشت ماه در نظر گرفت توانستیم این عقب ماندگی تحصیلی را برای این 6 درصد از دانش آموزان جبران کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان یادآور شد: این 13 هزار دانش آموز در سال تحصیلی 99-1400 با مشکل رو به رو هستند و در صورت وجود کرونا و برگزاری کلاس ها به صورت مجازی این دانش آموزان در خطر ترک تحصیل قرار خواهند گرفت.

 

کد خبر 947102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha