مازندرانی‌ها بیش از ۲۵ میلیارد تومان نذورات به نیت امام رضا (ع) اهدا کردند

حجت‌الاسلام علوی بابیان اینکه مردم مازندران طی سال‌های ۹۶-۹۸ بیش از ۲۵ میلیارد تومان نذورات به نیت امام رضا (ع) اهدا نمودند، گفت: نذورات جمع‌آوری‌شده صرف ساخت مسکن محرومین، تهیه جهیزیه نوعروسان، درمان بیماران و تهیه و توزیع سبد کالا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «سید صفر علوی» امروز (18 تیر) در همایش وقف و نذر آستان قدس رضوی که به همت دفتر کانون‌های خدمت رضوی نکا در محل پژوهش سرای ابوریحان اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به برکت امامت،  دین‌داری و ولایتمداری مردم شریف استان مازندران، این استان در دو سال متوالی جزء اولین‌ها وبرترین‌های کشور در حوزه نذر بوده است.

مسئول کانون موضوعی وقف و نذر دفتر کانون‌های خدمت رضوی در استان مازندران همچنین به مقوله وقف اشاره کرد و گفت: مازندران در حوزه وقف به نام امام رضا (علیه‌السلام) هنوز به توفیقات رضایت بخشی دست نیافته است.

 

حجت‌الاسلام علوی اظهار کرد: در بحث وقف، متأسفانه ما برای حضرت رضا (علیه‌السلام)  موقوفه‌ای نداریم. البته نه اینکه مازندران موقوفه ندارد بلکه اکثر قریب به‌اتفاق موارد وقف در استان، مربوط به حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) است که جای بسیار شکرگزاری و تشکر از مردم دارد، منتهی چون هم‌جوار با آستان مقدس امام رضا (علیه‌السلام) هستیم و آقا ولی‌نعمت و سایه سرماست، هدفمان این است که  ان‌شاء‌الله مازندران درزمینهٔ وقف نیز  برای آستان قدس رضوی مثل وقف آستان قدس حسینی بدرخشد.

 

وی ضمن درخواست از مردم استان گفت: از مردم شریف استان و از کسانی که دلداده اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هستند تقاضا داریم  امسال نیت وقف‌های خود را برای امام رضا (علیه‌السلام) قرار دهند و هر کس به‌اندازه توانش به نام امام رضا (علیه‌السلام) و باهدف کمک به نیازمندان وقف کند.

 

حجت‌الاسلام علوی در بخش دیگر از سخنان خود در جمع خیرین شهرستان نکا گفت: مردم استان مازندران تنها در سال گذشته بیش از 500 میلیون تومان نذورات  به نیت  امام رضا (ع) اهدا نمودند. 

 

وی در پایان افزود: در سال‌های ۸۹ - ۹۶ بیش از 25 میلیارد  تومان نذورات جمع‌آوری‌شده  از مردم استان صرف ساخت مسکن محرومین، تهیه جهیزیه  نوعروسان، درمان بیماران و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی شده است.

 به گزارش شبستان، در پایان این همایش با حضور حجت‌الاسلام «محمدصادق محمدی لائینی» امام جمعه نکا از 8 نفر از خیرین و نیکوکارانی که در طرح مواسات و نیز واقفین رضوی مشارکت فعالانه داشته‌اند تجلیل شده است.

کد خبر 947245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha