استفاده از هر نوع ماسکی با هر کیفیتی برای مقابله با کرونا موثر است

صالح طبری گفت: هر نوع ماسکی با هر کیفیتی برای مقابله با کرونا می تواند موثر باشد و تا حد بسیار بالایی از سرایت ویروس جلوگیری می کند.

« محمدتقی صالح طبری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بهشهر گفت: ویروس کرونا از خطرناک ترین و وحشتناک ترین بیماری ها است که بشریت را تحت تاثیر قرار داده است و ماسک می تواند تا 80 درصد از ابتلا به این ویروس جلوگیری کند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهشهر افزود: در بحران کمبود ماسک ما توانستیم مدیریت خوبی با کمک مردم و خیران داشته باشیم و اکنون هم با شدت یافتن ویروس کرونا می توان با رعایت بهداشت فردی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بر این ویروس غلبه کرد.

 

وی با بیان اینکه اوج گیری فعلی ویروس کرونا، اتفاق جدیدی نیست، اظهار کرد:  در این مدت شاهد شرایط مختلف در دنیا بودیم که محدودیت های مختلف انجام شد و شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا بودیم.

 

صالح طبری اضافه کرد: معوق ماندن عروسی ها و رفع محدودیت ها موجب شد تا تالارها باز شود و همه تالارها با تعهد پذیرش 50 درصد بازگشایی شد و نظارت همه جانبه انجام شد و تنها دو مورد سالن پذیرایی با 60 درصد فعال بودند که تذکر جدی داده شد.

 

وی گفت: هر نوع ماسکی با هر کیفیتی برای مقابله با کرونا می تواند موثر باشد و تا حد بسیار بالایی از سرایت ویروس جلوگیری می کند.

 

صالح طبری بیان کرد: تعطیلات تابستان است و منطقه مازندران و بهشهر مسافرخیز است و به دلیل دارا بودن مناطق گردشگری، شاهد حضور مسافر هستیم که قابل انتظار بود و اکنون هم باید برای کاهش میزان مبتلایان، فاصله گذاری هوشمند را با جدیت در دستور کار قرار دهیم.

 

وی گفت: اکنون در مرحله تاب آوری سیستم هستیم و باید همه دستگاه ها کمک کنند و اقدامات لازم بهداشتی انجام شود تا شاهد کاهش ویروس کرونا باشیم.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهشهر افزود: همه با هم باید کمک کنیم تا به شرایط گذشته برنگردیم و فقط با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی این امر میسر می شود.

 

صالح طبری تصریح کرد: درمان و واکسن تاثیرگذاری وجود ندارد و لذا در شرایط فعلی باید از همه ابزارهای رسانه ای و ظرفیت ها برای ارائه اطلاعات درست استفاده شود و بدانیم که در هر محدوده ای می توان با رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی بر این ویروس غلبه کرد.

کد خبر 947262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha