صدور ۲۴ ساعته پروانه تولید ماسک به واحدهای تولیدی دارای مجوز بهداشت

سیجانی با اشاره به لزوم حل مشکل زمین برای واحدهای تولیدی گفت: در صورت حل این مشکل، پروانه تولید ماسک به واحدهای تولیدی دارای مجوز بهداشت تا نهایتا ۲۴ ساعت صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمود سیجانی» در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 18 تیر) در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد،  با بیان این که ما حدود سه سال است گرفتار جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه هستیم، اظهار داشت: همچنین مقاطع زیادی در التهاب بازار  قرار داشته ایم از این رو بازرسان صمت و اصناف هم همچون عزیزان دانشگاه علوم پزشکی استراحتی در این ایام نداشتند و ما در کنار دانشگاه علوم پزشکی بودیم.

 

رئیس سازمان صمت قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود ماسک در استان قم تصریح کرد: کم کاری صورت نگرفته است هم بازرسی و هم التهاب بازار و هم تغییر ارز دولتی به نیمایی در برخی کالاها کار را سخت کرده است؛ اما وظیفه اصلی قانونی ما نظارت بر بازار و تخلفات اقتصادی است ولی در رصد وضعیت بهداشت نیز بسیج اصناف 100 بازرس در اختیار عزیزان قرار داده است.

 

وی با بیان این که در ارتباط با بحث ماسک بعد از اسفند و فروردین تعداد زیادی واحد تولیدی صنفی و صنعتی راه اندازی شدند، گفت: اما مهم بحث مواد اولیه است که برای تولید ماسک یکی در ملایر و دیگری در یزد بود، از این رو ظرفیت سازی ایجاد شد و ما برای تولید ماسک هیچگونه مجوزی در دو سه ماهه اول کرونا غیر از مجوز بهداشت نمی خواستیم.

 

سیجانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: اخیرا اعلام شد تنها به کسانی مواد اولیه داده می‌ شود که مجوز صنفی یا صنعتی و همچنین بهداشتی داشته باشد تا در یک شبکه توزیع معین رصد شود؛ در استان قم از مجموع 13 واحد صنفی و صنعتی دو مورد کلا مجوز داشتند لذا در یک هفته اخیر بلافاصله این موضوع را پیگیری کردیم.

 

وی یادآور شد: دیروز با 13 مجموعه جلسه داشتیم عمده مسأله بحث محیط زیستی است البته واحدهای تولید ماسک هیچ آلایندگی ندارند ولی فقط بحث مکان وجود داشته است که اگر حل شود می توانیم در 24 ساعت مجوز و پروانه کار تولیدی آنها را صادر کنیم و می توانیم مواد اولیه را در اختیار آنها قرار بدهیم.

 

رئیس سازمان صمت قم با تأکید بر این که استان قم ظرفیت تولید ماسک تا 500 هزار عدد در روز را دارد، گفت: البته با روزی 250 هزار عدد نیاز استان تأمین می‌شود ولی با بیش از آن می‌ توانیم ظرفیت صادرات به استان های دیگر را داشته باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اولویت اول ماسک برای حوزه درمان و دانشگاه علوم پزشکی است و داروخانه ها و مراکز تجمع مثل حرم و مسجد مقدس جمکران نیز در اولویت های بعدی قرار دارند که اگر کیوسک هایی شهرداری ایجاد کند می توانیم دسترسی به ماسک برای همه افراد را فراهم کنیم.

کد خبر 947451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha