پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات توسط مردم نیک‌اندیش شهرستان بندرلنگه

صالحی زاده از پرداخت چهار میلیارد و ۵۷ میلیون تومان زکات توسط مردم نیکوکار شهرستان بندرلنگه خبر داد.

« حسین صالحی زاده »، رئیس کمیته امداد شهرستان بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری مردم نیکوکار شهرستان بندرلنگه بالغ‌بر چهار میلیارد و 57 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که این میزان مشارکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 95 درصد رشد داشته است.


صالحی زاده افزود: از مجموع زکات‌های جمع‌آوری‌شده، مبلغ یک میلیارد و 983 میلیون تومان زکات واجب و دو میلیارد و 74 میلیون تومان در قالب زکات فطریه و کفارات بوده است.


رئیس کمیته امداد شهرستان بندرلنگه گفت: زکات‌های جمع‌آوری‌شده در کمک‌های معیشتی، تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج‌های جوان، کمک به ساخت و تعمیرات مسکن مددجویان و نیازمندان، کمک به تأمین هزینه‌های درمانی، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان هزینه شده است.


وی با اشاره به نظارت کامل و دقیق این نهاد بر فرآیند جمع‌آوری‌ و نحوه‌ی هزینه کرد کمک‌های مردمی متناسب با نیت خیران بزرگوار، گفت: اقشار مختلف جامعه متناسب با توانایی‌های‌ خود می‌توانند از طریق ارسال عدد 100 به سامانه 3000333376 و نصب اپلیکیشن ناب و یا شماره‌گیری کد دستوری #0764*8877* در سرفصل‌های مختلف، ازجمله صدقه، زکات، طرح اکرام ایتام و سایر برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد مشارکت کنند.

 

 

 

 

کد خبر 947325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha