بهره مندی کارآفرینان کمیته امداد از تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی

بختیاری رئیس کمیته امداد کشور گفت: کارآفرینانی که ۱۰ نفر از مددجویان کمیته امداد را مشغول به کار کنند، تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد کشور پیش از ظهر امروز در همایش خیران اصناف و بازاریان یزد یکی از مأموریت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) را توانمندسازی مددجویان در سطح کشور اعلام کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما در کمیته، ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان است چون قریب به 55 درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی قالیبافی مددجویان را یکی از راه‌های مؤثر در خودکفایی آن‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: سال گذشته باهمت این بانوان ۱۳۰ هزار مترمربع فرش دستباف تولید و به فروش رسید.

رئیس کمیته امداد کشور بابیان اینکه فرش دستباف مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به یک برند جهانی تبدیل‌شده است افزود: امسال این مددجویان تلاش خواهند کرد که تولید سال گذشته را از 130 هزار مترمربع به 200 هزار مترمربع رسانده و در بازارهای جهانی عرضه کنند.

بختیاری با اشاره به اینکه کمیته امداد درصدد است تا به افرادی که 10 نفر از مددجویان این مجموعه را به کار گرفته، تسهیلات ارائه دهد اظهار داشت: ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی ارزان‌قیمت یا قرض‌الحسنه به این کارآفرینان در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد.

وی بابیان اینکه کمیته امداد دو اولویت دارد که اولین آن ایجاد اشتغال و دوم مسکن است، گفت: ساخت مسکن برای خانواده تحت پوشش کمیته امداد با اولویت خانوارهای سه نفر به بالا از دیگر کارهایی است که امیدواریم طی یک سال آینده اجرایی شود.

کد خبر 947686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha