​استخدام ۴۵۰۰  پرستار در کشور

تقوی نژاد گفت: مجوز استخدام چهار هزار و ۵۰۰ پرستار در سطح کشور اخذ شده و این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید کمال تقوی نژاد» عصر امروز (چهارشنبه 18 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:  در روزهای آینده به دستور رئیس جمهور به وزیر بهداشت سعی می کنیم چند ماه از مطالبات معوق کادر درمانی از جمله پرستاران پرداخت شود.

 

معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین به منظور تقویت کادر پرستاری و پزشکی در روزهای آینده بیش از 5 هزار نفر نیرو در سطح کشور استخدام خواهیم کرد که اکثر این نیروها مربوط به گروه پرستاری است.

 

تقوی نژاد یادآور شد: اختیاراتی از طرف وزیر  به دانشگاه  داده شده است که هر کسی در اسفندماه با قبولی آزمون مراجعه کرده است بدون در نظر گرفتن تشریفات ورود به کار گرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: براین اساس چهار هزار و 500 پرستار در سطح کشور استخدام شدند و دو مجوز نیز در دستور کار است که یک مورد آن استخدام دو هزار و 280 نفر از طریق آزمون است و  سه هزار نفر دیگر نیز که مراحل اداری آنها طی شده است به زودی به مجموعه همکاران ما افزوده  می شوند.

 

معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت یادآور شد: این سه هزار نفر را از افرادی که در آزمون قبلی ثبت نام کردند و جزو  نیروهای ذخیره یا نمره بالایی را کسب کردند  با نظر رؤسای دانشگاه و معاون توسعه انتخاب خواهیم کرد.

 

تقوی نژاد یادآور شد: دولت در حد وسع و توان منابع در این زمینه اعتباراتی را در نظر گرفته است و سال گذشته سه هزار و 50 میلیارد تومان از طریق منابع مختلف در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و با درخواست رئیس جمهور مقام معظم رهبری موافقت کردند از محل ذخایرصندوق توسعه ملی یک میلیارد یورو اعتبار به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کند که 300 میلیون یورو از این منابع دریافت شده است و بین دانشگاه ها تقسیم شده است.

کد خبر 947492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha