افول امریکا صد درصد اتفاق خواهد افتاد/ دعوای فعلی سیاسی در امریکا ریشه فکری دارد

ایزدی با اشاره به اینکه در امریکا انسداد سیاسی خیلی عمیقی وجود دارد و دعوا‌ها جدی و رقابت‌ها گسترده است، گفت: افول امریکا صد درصد اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «فواد ایزدی» شب گذشته (چهارشنبه 18 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه در امریکا انسداد سیاسی خیلی عمیقی وجود دارد و دعوا‌ها جدی و رقابت‌ها گسترده است، گفت: ترامپ به رقیب خود ”جو بایدن“، ”جوی چ‏رتی“ خطاب و او را مسخره می کند.

 

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با اشاره به تظاهرات در امریکا گفت: این تظاهرات که از حدود یک ماه و نیم پیش آغاز شده است بسیار جدی، عمیق، ریشه دار، مردمی و با تبعات بسیار زیاد است و از آنجا که نزدیک انتخابات امریکا هستیم که حدود چهار ماه دیگر است هر دو حزب سیاسی، احساس کردند شاید بشود از این تظاهرات، بهره برداری حزبی هم بکنند بنابراین رسانه های متمایل به حزب دموکرات مانند ”سی ان ان“ سعی می کنند القا کنند که راه حل مشکلات، رأی دادن به نامزد دموکرات است.

 

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: همچنین رسانه های مرتبط با حزب جمهوری خواه مانند ”فاکس نیوز“ احساس کردند افرادی که چهار سال پیش به ترامپ رأی دادند این بار ممکن است به او رأی ندهند به همین علت ترامپ احساس کرد می تواند از تظاهرات برای به میدان آوردن قشر نژادپرست سفید پوست استفاده کند و آنها پای صندوق رأی بیایند.

 

ایزدی با اشاره به اینکه فضای امریکا دو قطبی است، گفت: تظاهرات این شکاف ها را افزایش می دهد. دعوای فعلی سیاسی در امریکا ریشه فکری دارد و این ریشه باقی خواهد ماند و دولت امریکا توانایی حل مشکل را ندارد بنابراین این دعواهای نژادی همچنان ادامه خواهد یافت.

 

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: این اعتراضات برای ترامپ, بد شده است زیرا نشان داد که او مدیریت ندارد و آدم نژادپرستی است و نشان داد شکاف اجتماعی در امریکا ریشه دار است و درست نمی شود.

 

وی افزود: آتش زدن پرچم امریکا و پایین کشیدن مجسمه های امثال ”جورج واشنگتن“ نشان داد تاریخ امریکا فاجعه بوده است.

 

ایزدی اضافه کرد: اعتراضات کنونی، آخرین نفس های جنبش نژادپرستی در امریکاست که در نماد ترامپ ظهور کرده است و روند به گونه ای است که در آینده, این نگاه متوقف خواهد شد.

 

وی گفت: در نظرسنجی ها بایدن حدود 12 درصد جلوتر از ترامپ است و ایالت های بینابین معمولاً نتیجه انتخابات امریکا را مشخص می کنند و با این فاصله بایدن در این ایالت ها هم وضع او بد نیست بنابراین اگر ملاک را بر نظرسنجی بگذاریم ”بایدن“ پیروز است اما نمی توان به این نظرسنجی ها اتکا کرد و کسی نمی داند کدام یک از نامزدهای انتخابات امریکا پیروز می شود.

 

ایزدی با اشاره به اینکه تکلیف برخی از متغیرها مانند کرونا مشخص نیست, افزود: اگر این بیماری به همین وضعیت فعلی تا زمان برگزاری انتخابات امریکا ادامه یابد و موجب کاهش تعداد شرکت کنندگان در انتخابات شود به نفع جمهوریخواهان است زیرا معمولاً اگر درصد شرکت کنندگان, زیاد باشد به نفع دموکرات هاست.

 

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران اضافه کرد: فاکتورهای اقتصادی هم اثرگذار است بنابراین کسی نمی تواند نتیجه انتخابات امریکا را پیش بینی کند.

 

گفت: افول امریکا صد درصد اتفاق خواهد افتاد و در احتمال فروپاشی امریکا, شک و شبهه وجود دارد و اما تجزیه در این کشور اتفاق نخواهد افتاد.

 

وی افزود: اروپایی ها هم درباره افول امریکا صحبت می کنند و بر این موضوع، اجماع وجود دارد و ثروت و قدرت در حال رفتن به سمت شرق است.

کد خبر 947576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha