سد مخزنی پیله سحران تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد

استاندار اردبیل گفت: سد مخزنی پیله سحران اردبیل با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد از ۲ سال پیش آغاز شده و تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «اکبر بهنامجو» در جریان بازدید از سد پیله سحران، گفت: پروژه سد مخزنی پیله سحران اردبیل با اعتباری بالغ بر۴۰۰ میلیارد ریال احداث می شود و کسری اعتبار آن از محل اعتبارات استانی و ملی تامین می شود.

 

استاندار اردبیل با بیان اینکه مبلغ ۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اعتبار لازم است، تصریح کرد: تاج سد ۷ متر انجام شده و ۳ متر دیگر باید احداث شود تا به طور کامل تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

بهنامجو افزود: ۷ میلیون متر مکعب آب پشت این سد جمع خواهد شد و۲۹۰۰ هکتار از اراضی مرکز استان تحت آبیاری مدرن قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه شبکه آبیاری مدرن ۶۰۰ هکتار از پایاب این سد اجرا شده است، اعلام داشت: در دو هفته دیگر عملیات اجرایی آن مجدداً آغاز می شود و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این سد یکی از اقدامات خوب سازمان جهادکشاورزی در مرکز اردبیل است، عنوان کرد: برای تامین بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی آبی و بدون مشکلات زیست محیطی طراحی شده است.

 

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه سد پیله سحران علاوه بر هدف کشاورزی اهداف گردشگری نیز دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه سد پیله سحران در نزدیک ترین نقطه مرکز استان قرار گرفته و می تواند برای مردم منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری محسوب شود.

 

بهنامجو تاکید کرد: مطالعه و طراحی گردشگری این سد به زودی آغاز می شود و مردم اردبیل علاوه بر دریاچه شورابیل از این منطقه بکر و دارای آب و هوای مناسب استفاده خواهند کرد.

کد خبر 947639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha