استاد حبیب نقاش از چهره‌های ماندگار دزفول درگذشت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از درگذشت استاد حبیب نقاش از چهره‌های ماندگار این شهرستان و تنها بازمانده هنرمندان نقاشی قهوه‌‌خانه‌ای خبر داد.

«نادر سعادتی‌فرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: متاسفانه استاد نقاش شب گذشته (پنج‌شنبه 19 تیر) به دلیل کهولت سن و سکته مغزی در بیمارستان بستری و صبح امروز (جمعه 20 تیر) دارفانی را وداع گفت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول افزود: استاد نقاش از اساتید پیشکسوت نقاشی است که بیش از 40 اثر نقاشی در موضوعات مختلف از جمله تلفیق واقعه عاشورا و دفاع‌مقدس خلق کرده است.

 

وی با اشاره به سبک نقاشی‌های استاد نقاش تصریح کرد: وی دارای سبک قهوه‌خانه‌ای در هنر نقاشی بود و رنگ‌های مورد نیاز برای طرح‌هایش را خود تولید و تولید می‌کرد.

 

سعادتی‌فرد ضمن تسلیت درگذشت این استاد فرهیخته به جامعه هنری شهرستان دزفول و خانواده ایشان یاد آور شد: زمان مراسم تدفین استاد نقاش متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

استاد نقاش متولد 1311 در شهرستان دزفول و مسن ترین نقاش منطقه‌ و تنها بازمانده از نقاشان سنتی قهوه‌خانه‌ای و عاشورایی و نقاشی پشت شیشه در کشور محسوب می‌شد و سال 92 به عنوان چهره ماندگار دزفول معرفی شد.

 

کد خبر 947792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha