نواختن زنگ رعایت بهداشت  هفته بهزیستی در مهد کودک «دانشمندان کوچک» همدان

افشاری در زنگ رعایت بهداشت در مهدهای کودک همدان گفت: رشد و تکامل یکپارچه کودکان اولین هدف در مهدهای کودک است.

«رضا افشاری»  صبح امروز (21 تیر)  در اولین روز از هفته بهزیستی در حاشیه نواختن زنگ رعایت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  وظایف مهد های کودک، حمایت از کودکان مناطق کم برخوردارشهری و روستایی، حمایت از مادران شاغل و زنان سرپرست خانوار، پیشگیری و تشخیص به موقع معلولیت ها است.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینکه مهد کودک کودکان را برای ورود به مدرسه و زندگی اجتماعی موفق آماده می کند، افزود: رشد و تکامل یکپارچه و تقویت روحیه ای فعال و شاد در زندگی اجتماعی را از اهداف دیگر مهدهای کودک عنوان کرد.

 

افشاری با اعلام اینکه همه ی موارد فوق و بویژه رعایت پروتکل ها و دستورعمل های بهداشتی به صورت مستمر توسط کارشناسان بهزیستی شهرستان، استان و سایر ارگانها همچون بهداشت و استانداری بازرسی می شود از خانواده ها خواست فرزندان خود را در مهد های کودک ثبت نام کرده و آنان را از این فرصت کارساز آموزشی و تربیتی برخوردار کنند.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و 446 کودک از طرح های حمایتی مهدهای کودک همدان در سال گذشته بهره بردند، گفت:  طی سال گذشته یارانه غذای گرم به مبلغ یک میلیارد ریال یارانه شهریه سه دهک پایین بوده است ، که پرداخت شده است.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان افزود:  در سال 98 برای افزایش اطلاعات 594 نفر از مربیان و مدیران تعداد 11 دوره، کلاس و جلسه آموزشی در 190 ساعت برگزار شده است.

 

وی  در مورد برنامه های اداره بهزیستی شهرستان همدان در طول هفته بهزیستی گفت:  ارائه گفتار درمانی و شنوایی سنجی در طول هفته بهزیستی در بیمارستان شھید بھشتی واقع در بلوار ارم برای افراد دارای معلولیت به صورت رایگان است و غربالگری اُتیسم در مرکز کودکان اتیسم واقع در محوطه آقاجانی بیک به صورت رایگان انجام می شود.

 

 

کد خبر 947959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha