تحویل ۲۲ واحد مسکونی به نیازمندان استان یزد توسط اداره کل بهزیستی

عطابخش از تحویل ۲۲ واحد مسکونی به نیازمندان استان یزد توسط این اداره کل در هفته بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی محمد عطابخش» صبح امروز در نشست خبری برخط رسانه های استان یزد گفت: سازمان بهزیستی، سازمان خدمت گذار به مردم است که بیش از 95 درصد کارهای خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

 

مدیر کل بهزیستی یزد خاطرنشان کرد: امسال چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی است که بعد از انقلاب در سال 1359 توسط شهید فیاض بخش در راستای اهداف اصول 21 و 22 قانون اساسی شکل گرفت و تنها متولی دولتی رسیدگی به امور معلولان هستیم.

 

وی افزود: در استان 40 هزار نفر نیازمند خدمات بهزیستی در حوزه توانبخشی در قالب معلولان شدید و خیلی شدید است و در کل در حوزه توانبخشی نیز حدود 100 هزار نفر متقاضی دریافت این خدمات هستند.

 

عطابخش گفت: شعار امسال هفته بهزیستی « شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده» است که 88 برنامه فرهنگی، آموزشی و افتتاحی داریم که با در نظر گرفتن بیماری کرونا اکثر برنامه ها به صورت ویدئوکنفرانسی است.

 

مدیر کل بهزیستی یزد بیان کرد: ما در گستره استان واحدهایی به نام اورژانس اجتماعی داریم که در برخی از شهرستان ها به صورت روزانه و اقامتی است و در برخی از آنها نیز روزانه است که خدمات در راستای آسیب های اجتماعی دارند و ارتباط با آنها از طریق 123 است.

 

عطابخش ادامه داد: در گستره کشور 2 هزار و 100 خانه تکمیل شده توسط بهزیستی به نیازمندان تحویل می شود که در استان 22 واحد با حضور ریاست سازمان در خراسان جنوبی و در استان در یکی از واحدها تحویل داده می شود.

 

وی گفت: افتتاح مرکز درمان اعتیاد بر اساس جمع آوری تجربیات را در این هفته داریم که به عنوان یکی از شش استان کشور این افتتاح انجام می شود.

 

مدیر کل بهزیستی یزد خاطرنشان کرد: کمک های موردی و درمانی در کنار مستمری به مددجویان پرداخت می شود.

 

وی افزود: اعتقاد داریم که هرچه در پیشگیری هزینه کنیم هزینه های درمان و توانبخشی کاهش پیدا می کند که در سال گذشته غربالگری شنوایی با همکاری بخش درمان دانشگاه و بخش غیر دولتی انجام شد و تمامی بیمارستان های استان به دستگاه غربالگری شنوایی مجهز شدند

 

عطابخش گفت: سال گذشته 98 درصد نوزادان معاینه شنوایی انجام شد که 20 هزار و 528 نفر ارزیابی شنوایی شدند که این این تعداد 42 نفر کم شنوا تشخیص داده شدند و در بخشی از آنها کاشت حلزون انجام شد و بخشی از آنها نیز در نوبت قرار گرفتند.

 

مدیر کل بهزیستی یزد بیان کرد: کودکان 3 تا 6 سال غربالگری بینایی انجام می شود و در سال گذشته نیز غربالگری انجام شد که 320 کودک مبتلا به آنویلیو تشخیص داده شدند که اگر این کار انجام نمی شد در آینده شاهد مشکلات در این بخش می شدیم.

 

عطابخش ادامه داد: بیش از 7 هزار نفر مشاوره ژنتیک انجام دادیم که برخی از آنها که دارای مشکل بودند مجوز سقط جنین نیز داده شد.

 

وی گفت: دفتر اعتیاد از حوزه های دیگر فعالیت ما است که هدف ما پیشگیری در سه سطح است.

 

مدیر کل بهزیستی یزد خاطرنشان کرد: در سال 98 بیش از 38 هزار نفر از شهروندان استان تماس با 1480 و مراکز مشاوره تلفنی داشتند.

 

وی افزود: 98 مرکز مشاوره دولتی و غیر دولتی حضوری داریم که 51 هزار نفر در موضوعات مختلف از این مراکز خدمت دریافت کردند.

 

عطابخش گفت: در حوزه اجتماعی نیز خارج از مهدهای کودک با شماره 123 خدمت رسانی داریم که متاسفانه ما سال گذشته شاهد افزایش جزیی آسیب های اجتماعی در قالب همسرآزاری، کودکان خیابانی، زنان کار بودیم که 3 هزار و 966 نفر از این مراکز خدمت ارائه کردند.

 

مدیر کل بهزیستی یزد بیان کرد: در مراکز شبه خانواده نیز کودکان فاقد سرپرست صلاحیت دار مراقبت می کنند که 672 نفر از کودکان مراقبت در خانه، فرزندخواندگی از خدمات ما استفاده می کنند.

 

عطابخش ادامه داد: تامین مسکن برای خانواده های دارای معلول داریم که 379 مسکن به صورت خودمالکی با مشارکت بهزیستی در حال تکمیل است.

 

وی گفت: علاوه بر خدمات مالی مستمر تعداد 9مرکز شبانه روزی داریم که 15 بخش دارد  که 6 مورد سالمندان 2 مورد روانی مزمن و مابقی جسمی حرکتی هستند و در کنار ان مراکز روزانه معلولان، ویزیت در منزل داریم.

 

مدیر کل بهزیستی یزد بیان کرد: در مراکز روزانه 74 مرکز داریم که خدمات توانبخشی روزانه داریم.

کد خبر 947854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha