کتاب درباره شهدا برای بچه ها کم است

قادری با بیان اینکه دوست دارم در مورد زندگی شهدا بخوانم اما هنوز چنین کتاب هایی پیدا نکرده ام، گفت: فکر می کنم کتاب در مورد شهدا برای ما بچه ها کم نوشته شده است.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی- مریم داوری: حوزه هنری کودک و نوجوان پس از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اقدام به برگزاری پویشی با عنوان «نامه ای به سردار آسمانی» در گستره ملی کرد. 638 اثر به دبیرخانه این پویش رسید که پس از داوری مقدماتی 77 اثر به مرحله نهایی راه یافتند که نگارنده 52 اثر دختران و 25 اثر پسران بودند. این آثار مربوط به گروه سنی 12 تا 18 سال بود. «مصطفی رحماندوست» شاعر و نویسنده برجسته کودک و نوجوان، «عباس محمدی» مدیر دفتر آفرینش های ادبی کودک و نوجوان و «زینب سلیمانی» دختر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی داوران پویش نامه ای به سردار آسمانی بودند. مراسم اختتامیه پویش نامه ای به سردار آسمانی همزمان با 18 تیر روز جهانی ادبیات کودک و نوجوان در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد و برگزیدگان معرفی و تقدیر شدند. «رها قادری» یازده ساله از تبریز حائز رتبه سوم پویش«نامه ای به سردار آسمانی» شد که به وی لوح تقدیر، تندیس پویش، پنج میلیون ریال و اشتراک سه ماهه انتشارات مهرک تعلق گرفت. گفت و گویی با «رها قادری» ترتیب دادیم که بدین شرح است.

 

چه شد که در پویش«نامه ای به سردار آسمانی» شرکت کردی و از چه طریقی به شما اطلاع رسانی شد؟

روزی از مدرسه به خانه آمدم و مادرم به من گفت که مسابقه ای در مورد حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود و همین شد که من تصمیم گرفتم در این مسابقه شرکت کنم.

 

آیا فکر می کردی که در این مسابقه برنده و حائز رتبه سوم شوی؟

راستش فکر نمی کردم که برنده این مسابقه شوم. من با یکی از دوستانم در این مسابقه شرکت کردیم و به نظرم نوشته دوستم در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی بهتر از نوشته من بود.

 

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را از کی می شناختی؟

من از شهید حاج قاسم سلیمانی شناختی نداشتم تا اینکه ایشان به شهادت رسیدند، آن موقع بود که من ایشان را شناختم و حس خوبی نسبت به حاج قاسم پیدا کردم.

 

چقدر طول کشید تا دل نوشته ات را در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی بنویسی؟

یک روز که از مدرسه آمدم از عصر شروع به نوشتن کردم و تا یازده شب نوشته ام در مورد حاج قاسم را تمام کردم.

 

 

برگزاری پویش هایی مانند «نامه ای به سردار آسمانی» چقدر می تواند باعث آشنایی بچه هایی همچون شما با شهدا شود؟

به نظرم اگر این مسابقات برگزار شود، بچه ها بیشتر با شهدا آشنا می شوند البته به شرطی که بچه ها به خاطر جایزه در چنین مسابقاتی شرکت نکنند.

 

چقدر اهل مطالعه و کتاب خواندن هستی؟

در اوقات فراغتم و بعد از تمام کردن درس های مدرسه به مطالعه کتاب های متفرقه می پردازم. من علاقه بسیاری به کتاب هایی دارم که در زمینه حیوانات نوشته شده است و در این زمینه خیلی مطالعه می کنم.

 

آیا دوست داری در مورد شهدا کتاب بخوانی تا با آنها بیشتر آشنا شوی؟

بله خیلی دوست دارم در مورد زندگی شهدا بخوانم اما هنوز چنین کتاب هایی پیدا نکرده ام که بخوانم . فکر می کنم کتاب در مورد شهدا برای ما بچه ها کم نوشته شده است.

 

چه توصیه ای برای بچه های هم سن و سال خود دارید؟

به آنها می گویم که در اوقات فراغت خود حتما کتاب بخوانند. در هر زمینه ای که علاقه مند باشند چه داستان و چه زندگی پیامبران و امامان کتاب های زیادی وجود دارد که آنها می توانند بر اساس آنچه که دوست دارند ،کتاب مورد نظر خود را انتخاب کنند و بخوانند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 947967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha