بسیج جامعه زنان استان کرمان مطالبات خود را نسبت به موضوع حجاب اعلام کرد

بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان در بیانیه ای، فهرستی از مهمترین مطالبات این تشکل درباره مسئله حجاب را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت 21 تیر ماه، روز ملی عفاف و حجاب بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
 

بسیج جامعه زنان استان کرمان بمناسبت روز عفاف و حجاب خواهان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب فاطمی در جامعه کنونی است؛ در شرایطی که دشمنان قسم خورده اسلام و ارزش ها و معنویت از هر سو تلاش دارند به ارزش های دینی و اسلامی و حجاب بانوان حمله کنند و بنیان خانواده را نشانه گرفته اند و سعی دارند ارزش ها را در جامعه کمرنگ کنند؛ مهمترین وظیفه ما در کنار حفظ عفاف و حجاب در جامعه، برنامه ریزی های لازم جهت استحکام بخشی به بنیان خانواده و جلوگیری  از فروپاشی آن، نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب براساس آموزه های دینی در فضای مجازی است.

 

 

بسیج جامعه زنان استان کرمان خواهان موارد ذیل از مراجع مربوطه است:


 
از دولت و همه دستگاه های کشور خواهانیم مصوبه ۸۴/۱۰/۱۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی  تحت عنوان «راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» را با قاطعیت اجرا کنند.

 


از همه دستگاه های فرهنگی و رسانه ملی خواستاریم ضمن معرفی الگوی های برتر زنان مسلمان و آثار پربرکت حجاب در ارتقاء فرهیختگی و فرزانگی کشور، آثار زیانبار فرهنگ غرب و نتایج مخرب آن در فروپاشی اجتماعی غرب و نابودی کانون خانواده ها را تبیین و به تصویر کشند.

 


کارکنان دولت در محیط اداری الگوی مؤثری بر رفتار اجتماعی هستند؛ از دولت می خواهیم که هرگونه کاستی و ضعف در این الگو را هرچه سریع تر مرتفع و ضوابط و مقررات مربوط به حجاب و عفاف را در تمامی دستگاه ها با دقت و قاطعیت اجرا کند.

 

 
از وزارت صنعت، معدن و تجارت می خواهیم با کمک اصناف محترم از ورود و تولید و فروش کالاهای مفسده انگیز و پوشاک نامناسب با شئون اسلامی جدا ممانعت به عمل آوردند. 

 


از قوه قضاییه و نیروی انتظامی می خواهیم با مروجان فساد و دایر کنندگان مجالس فاسد با قاطعیت برخورد کرده و از همه ظرفیت های قانونی اداره اماکن در برخورد با تولید و عرضه کالاهای مفسده انگیز بهره گیری کنند.

 


ضمن اعلام بیزاری از تهاجم و تروریسم و نفوذ فرهنگ غربی از وزارت ارشاد می خواهیم از تولید و انشار آثار ضد فرهنگی و مغایر با عفت عمومی و استفاده ابزاری از زن خصوصاً در مطبوعات و فیلم های سینمایی جلوگیری شود.

 


بسیج جامعه زنان استان کرمان جهت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب اعلام می دارد با الگو برداری از سیره و روش ائمه معصومین (علیهم السلام ) و حضرت زهرا (سلام الله علیها ) عفاف و حجاب را ودیعه الهی و مایه شخصیت و آزادی زن دانسته و با صیانت از حریم اخلاقی و سرلوحه قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر برای رشد باورهای مذهبی تمام توان خود را بکارگیرد.

 

 

بر این باور هستیم حجاب مانع از فعالیت بانوان در جامعه نیست بلکه باید با حفظ حجاب و شئون اسلامی، حضور در صحنه های مختلف اجتماعی کرامت و شایستگی زن مسلمان را به نمایش گذاشت تا با جاری و ساری شدن حجاب و عفاف در کل جامعه، در ترویج و صیانت از ارزش های اسلامی تلاش شود و برای سر بلندی اسلام و ترویج آموزه های دینی گام بر داریم. 

 


بسیج جامعه زنان استان کرمان 

 

 

کد خبر 948010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha