نصب دکل تلفن همراه در نقاط کور مناطق گردشگری و روستایی لرستان

حیدری از افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان خبرداد و گفت: ۴۰ دکل تلفن همراه در نقاط کور مناطق گردشگری و روستایی استان لرستان نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در خرم آباد، « شهاب حیدری» امروز(21 تیر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:با نصب ۴۰ دکل تلفن همراه در نقاط کور مناطق گردشگری و روستاها، تعداد دکل های موجود در مناطق گردشگری و نقاط کور روستایی به 550 عدد افرایش یافته است.

 

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به برنامه ریزی به عمل آمده برای افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان، افزود: برای ارتقای ضریب نفوذ اینترنت تعداد250 دکل بی تی اس (ایستگاه پایه فرستنده) در استان وجود نصب و راه‌اندازی می شود.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ دکل بی تی اس برای استان نیاز است که ۶۰ مورد از این تعداد تا پایان امسال  به ظرفیت دکل‏‌های موجود استان اضافه خواهد ش.

 

حیدری ادامه داد: تاکنون ۷۹۴ سایت نسل دوم، ۶۲۶ سایت نسل سوم و ۴۶۹ سایت نسل چهارم تلفن همراه در لرستان فعال است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در ادامه از در دست اقدام بودن پروژه فیبر نوری مسیر خرمآباد به پلدختر، گفت: با توجه به ملی بودن بحث ارتباطات و فراگیر بودن خدمات این وزارتخانه و نهادهای زیرمجموعه، انتظار می رود سایر سازمان‌های مرتبط همکاری‌های لازم و کافی را جهت پیشرفت این طرح انجام دهند چراکه در صورت همکاری می‌توان طرح را تا ۲ ماه آینده تکمیل کرد.

 

حیدری اظهار کرد: پروژه فیبر نوری مسیر خرمآباد به پلدختر با مشکلاتی چون شرایط جوی، خطر انفجار به دلیل وجود لوله‌های خطوط انتقال نفت و گاز در طول مسیر حفاری، عدم صدور مجوز حفاری در بعضی مناطق توسط اداره کل راه و شهرسازی و کوهستانی بودن منطقه مواجه است.

 

کد خبر 948081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha