جمع آوری ۹۴ کودک کار از خیابان های فارس طی سه ماه اول سال ۹۹

فروتن گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۹۴ کودک کار و خیابان از سطح فارس جمع آوری شدند که ۹ نفر آنان در مرکزها نگهداری می شوند و مابقی از خدمات روزانه استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «معصومه فروتن»، امروز (شنبه 21 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: در ایام قرنطینه کرونا افزایش تماس به سامانه «123» را شاهد بودیم که با همکاری «123» و «1480» سعی شد تا 24 ساعته استرس و اضطراب مردم کم شود، در حدود 40 درصد افزایش تماس داشتیم که همه تماس ها استرس بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس اضافه کرد: خشنونت ها کاهش یافته و به شکل قبلی برگشته است، موضوع خودکشی مربوط به این دوران نیست، در بحث خودکشی چند دستگاه با هم تعامل دارند که علوم پزشکی، آتش نشانی، بهزیستی و نیروی انتظامی هستند، مدیریت صحنه اجتماعی با نیروی انتظامی است اما مدیریت فرد با کارشناسان اورژانس اجتماعی خواهد بود، بیشترین کار ما اینست که اگر خودکشی روی نداد، علل یابی شود.

وی با اشاره به اینکه خلا قانونی در رابطه کودک آزاری وجود دارد موارد را از بهزیستی دنبال می کنیم که قانونی شود اگر موردی درباره کودک آزاری شکل گیرد با حکم دادستانی حضانت از خانواده سلب می شود و به مرکزهای بهزیستی هدایت می شود و اگر پدر و مادر مشکل را رفع کردند بچه به خانواده برمی گردد، اضافه کرد: در سه ماهه اول 45 کودک به بهزیستی ارجاع داده شده است که بی سرپرست یا بدسرپرست بوده اند.

فروتن با یادآوری این مطلب که کودکان بدسرپرست باید سلب صلاحیت از والدین شود و با حکم دادگاه به ما برسد، تاکید کرد: کودکان بدون سرپرست یا بد سرپرست از نوزاد تا حدود هفت ساله وجود دارد.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: ساماندهی این افراد متشکل از چند دستگاه است اما این افراد مرتب از خدمات روزانه ما استفاده می کنند که یکی از عللی که باعث می شود به این کار روی بیاورند اینست که درآمد آنها بیشتر از حتی یک کارمند است و سعی می کنیم قبیح سازی شود که این کار را کنار بگذارند تا با درآمد کمتر وجه اجتماعی بهتری بگیرند.

فروتن با یادآوری این مطلب که بیش از 80 درصد این کودکان کار اتباع بیگانه هستند اما برای آنان کاری انجام می دهیم، افزود: جمع آوری کودکان کار با شهرداری و نیروی انتظامی است، در ایام کرونا هم 24 ساعته آموزش به کودکان کار ارائه و وسایل بهداشتی بین آنان توزیع شد و خانواده های آنان هم از لحاظ معیشتی مورد کمک های معیشتی قرار گرفتند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در سه ماهه اول سال جاری، 94 کودک کار و خیابان از سطح فارس جمع آوری شدند که 9 نفر آنان در مرکزها نگهداری می شوند و مابقی از خدمات روزانه استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه اول 82 هزار و 630 تماس به سامانه «123» گرفته شده که پنج هزار و 150 ماشین سیار به محل ها اعزام شده اند، افزود: 2 هزار و 262 مداخله در بحران شکل گرفت.

کد خبر 948138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha