بیش از۶۰۰۰ متقاضی دراستان سمنان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند

اخلاقی از ثبت نام ۶ هزار و ۶۰ نفر متقاضی دریافت مقرره بیمه‌بیکاری در استان سمنان با شیوع کرونا در سامانه خبر دادوگفت: از این تعداد چهار هزار و ۲۰ نفر واجد شرایط در اسفند و فروردین پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد اخلاقی» در نشست با خبرنگاران به افزایش پرونده‌های مستمری‌بگیران استان سمنان  در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ اشاره داشت وگفت: تعداد پرونده‌های مستمری‌بگیران استان در سال گذشته ۳۹ هزار و ۲۱ پرونده  اعلام شده است.

 

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان سمنان تعداد مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی در این استان را  ۴۷ هزار و ۶۳۳ نفر ذکر کردو افزود: ۱۶۵ هزار و ۳۳ نفر در استان سمنان بیمه‌شده تأمین اجتماعی محسوب می‌شوند و از خدمات مراکز تحت پوشش این سازمان بهره می‌برند.

 

وی با اشاره به کرونا و افزایش مستمری بگیران اظهارداشت: تأمین اجتماعی سامانه‌ای برای کسانی که تحت پوشش بیمه این سازمان هستند اما از بابت کرونا دچار مشکل شده‌اند طراحی کرده که شش هزار نفر در سطح استان برای دریافت مقرری بیمه‌بیکاری در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

 

اخلاقی با بیان اینکه در ماه‌های اوج شیوع کرونا یعنی اسفندماه ۹۸ و فروردین‌ماه ۹۹ تأمین اجتماعی استان سمنان توانست به چهار هزار و ۲۰ نفر از افراد واجد شرایط مستمری بیمه بیکاری تأمین اجتماعی پرداخت کند، ابراز کرد: بررسی پرونده دیگر متقاضیان هم ادامه دارد.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان با تأکید بر اینکه اگر طلب تأمین اجتماعی از دستگاه‌های دولتی و اجرایی و بیمه گران و… پرداخت شود قطعاً می‌توانیم خدمات بهتری را به جامعه تأمین اجتماعی استان ارائه کنیم ادامه داد: فقط بنگاه‌های اقتصادی استان ۲۲۰ میلیارد تومان به صورت قطعی و برآوردی به تأمین اجتماعی بدهکار هستند که این طلب تا بازه زمانی پایان شهریور ۹۸ محسوب می‌شود و محاسبه شش ماه دوم همچنان در حال انجام است.

 

وی گفت: ۱۶۵ میلیارد تومان از این میزان طلب تأمین اجتماعی از بنگاه‌های اقتصادی بدهی قطعی و در شش ماهه اول سال ۹۸ ایجاد شده است که پرداخت آن قطعاً می‌تواند وضعیت اعتباری تأمین اجتماعی را در سراسر استان بهبود ببخشد و این شرایط به معنای ارتقای کیفی و کمی خدمات به مردم است.

 

اخلاقی با بیان اینکه  در استان سمنان بالغ بر ۷۲ درصد بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد که از متوسط کشوری بالاتر است  اضافه کرد: بیمه نامه زنان مجرد و متاهل و خانه دار بیمه مناسبی است که بانوان می‌توانند در خصوص انجام این بیمه اقدام کنند.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان از حذف استحقاق درمان از دفترچه های تامین اجتماعی از ابتدا خرداد امسال خبر داد و گفت: اگر این دفترچه ها به مراکز درمانی دانشگاهی و یا غیر دانشگاهی برای  انجام امور درمانی ارجاع داده شود ، تاریخ آنها از طریق سایت های medical.tamin.ir و darman.tamin.ir و کد دستوری #1420*4* بررسی می شود و اگر شرایط استفاده از دفترچه وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه از ۱۹ تا۲۵ تیرماه هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است اظهارداشت: امسال باتوجه به شیوع کرونا برنامه‌های جمعی کمتری برگزار می‌شود.

 

اکرم دیدار با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و ارائه گزارش عملکرد از برنامه‌ها ی این هفته  اعلام کرد.

کد خبر 948173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha