​توسعه صنایع تبدیلی در گلستان/ واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی

​حق شناس گفت: از سال ۹۲ تاکنون صنایع تبدیلی به منظور تولید فرآورده هایی کشاورزی به ظرفیت سه میلیون تن درگلستان به وجود آمده است اما بخشی از این ظرفیت تاکنون به کارگیری نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (شنبه 21 تیر) در جلسه شورای برنامه ریزی استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان بالغ بر 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود و متاسفانه عمده این محصولات به شکل خام از استان صادر می شود.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم از این محصولات ارزش افزوده به وجود بیاوریم باید صنایع تبدیلی را در استان توسعه دهیم، بیان کرد: توسعه صنایع تبدلی منجر به کاهش نرخ بیکاری در استان می شود.

 

حق شناس تاکید کرد: از سال ۹۲ تاکنون صنایع تبدیلی به منظور تولید فرآورده هایی کشاورزی به ظرفیت سه میلیون تن در گلستان به وجود آمده است اما بخشی از این ظرفیت تاکنون به کارگیری نشده است و در شورای برنامه ریزی بنا شد عواملی که مانع این مهم شده است را دستگاه های اجرایی احصاء و بررسی کنند.

 

وی افزود: نزدیک به 400 طرح یا پروژه صنایع تبدیلی برای فعالیت در شهرک های صنعتی استان گلستان متقاضی هستند و با رفع موانع از سر راه این واحدهای تولیدی شرایط فعالیت آنها را باید فراهم کنیم.

 

استاندار گلستان به جذب اعتبارات از ردیف های ملی توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد و بیان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که پروژه های نیمه تمام به پایان برسد و اگر اعتباری برای این منظور در نظر گرفته نشده است دستگاه های اجرایی باید این پروژه ها را به بخش های غیر دولتی واگذار کنند.

 

 

 

کد خبر 948207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha