اجرای گشت شبانه یگان میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی برای نظارت بر مرمت‌های بازار ارومیه

سرهنگ حجابی گفت: همزمان با اجرای کارگاه مرمتی در بازار ارومیه، گشت شبانه یگان میراث‌فرهنگی استان نیز برای نظارت بر مرمت‌های موردی مغازه‌داران در دستور کار قرار گرفته است.

«سرهنگ بهزاد حجابی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: همزمان با اجرای کارگاه مرمتی در بازار ارومیه، گشت شبانه یگان میراث‌فرهنگی استان نیز برای نظارت بر مرمت‌های موردی مغازه‌داران در دستور کار قرار گرفته است.
 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی اظهار کرد: همزمان با مرمت بخشی از بازار ارومیه که به جهت عبور و مرور روزانه و تردد شهروندان، در ساعات اولیه شب درحال انجام بوده گشت‌های نظارتی یگان میراث‌فرهنگی استان نیز آغاز شده است.

وی افزود: این گشت‌ها به منظور نظارت بر عملیات‌های مرمتی مغازه‌دارانی است که مجوزهای لازم را از این اداره‌کل دریافت کرده و همزمان با کارگاه مرمتی، به آنها اجازه داده شده است که بعد از ساعات معمول فعالیت بازار، مغازه خوذ را ترمیم کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: هدف از این گشت‌ها از یک سو نظارت بر انجام کارها بوده و از طرفی برای این دلیل است که مغازه‌دارن از ضوابط مدنظر مربوط به مرمت‌ها عدول نکنند و از سویی دیگر برخی افراد که به صورت غیرقانونی در صدد توسعه و ترمیم مغازه‌شان هستند شناسایی و برخوردهای قانونی با آنها انجام شود.

کد خبر 948363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha