لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان در امیدآفرینی/ تلاش دشمن ناکارآمد جلوه دادن نظام است

زارع خواستار بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در شرایط کنونی برای تقویت امید در جامعه شد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب محور برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد تا علاوه بر تداوم مسیر انقلاب، منجر به امیدآفرینی در مردم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(یک‌شنبه، ۲۲ تیر) در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن الغدیر استانداری گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای بی‌بدیل از بهترین صفات و ویژگی‌های رزمندگان و همه تلاشگرانی است که در این راه گام نهادند گفت: هشت سال دفاع مقدس پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود در طول تاریخ است.

 

اسناندار گیلان افزود: دفاع مقدس حماسه ایستادگی با توکل به خداوند، با خلوص نیت و نگاه جهادی است که به بهترین وجه ممکن انجام شد.

 


وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برای کشور ما ملت‌ساز شد تصریح کرد: در این دوران ملت ایران به ملتی یکپارچه و مقاوم در برابر دشمنان که با تمام قوا در برابر ایران قد علم کردند و قادر به دیدن عظمت و بزرگی ایران اسلامی نبودند، تبدیل شد.

 


زارع افزود: اگرچه در دوران هشت سال دفاع مقدس بهترین فرزندان این مرز و بوم تقدیم راه جهاد و شهادت شدند و کشور با خسارت‌های مالی فراوان مواجه شد، اما دستاوردهای بزرگی داشت و دشمنان هرگز نمی‌توانند به این انقلاب خدشه وارد کرده و عزت ملی ایرانیان را مخدوش کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس پیوند با معنویت، اعتقاد به وحدانیت با نگاه جهادی بود تاکید کرد: جامعه امروز پس از گذراندن فراز و نشیب‌های گوناگون به جامعه‌ای منسجم و متحد بدل گشت که وجود شهدای بسیار از اقوام و مذاهب مختلف در این کشور نشان داد این ملت تحت نظام جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و رهبری، همواره متحد است.

 

استاندار گیلان با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس بر برگزاری باشکوه برنامه‌های این ایام تاکید کرد و افزود: انسان فطرتا حقیقت‌جو و نسل جوان حقیقت‌پذیر است و تجارب گرانبهای دفاع مقدس باید به گونه‌ایی که نشان از وحدت و بزرگی کشور باشد، انتقال یافته تا از آن برای شکست دشمن در هر دوره‌ای بهره گیریم.

 

وی با بیان اینکه توطئه‌های دشمن علیه ایران اسلامی تمامی ندارد و امروز در معرض جنگ اقتصادی و نرم دشمن قرار داریم افزود: در شرایط کنونی که دنیا درگیر ویروس کرونا شده و ایران توانست با همکاری مردم و مسئولان تا حدی این ویروس را مدیریت کند در راس هجمه‌های رسانه‌ایی دشمن قرار گرفته‌ایم و تلاش می‌کنند با انتقادهای مختلف مسئولان و کادر درمان کشور را ناکارآمد جلوه دهند.

 

زارع خواستار بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در شرایط کنونی برای تقویت امید در جامعه شد و بیان کرد: باید بستر را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که منجر به حضور جوانان در برنامه‌‌های مرتبط با حوزه شهدا شود تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

 

وی بر برگزاری یادواره‌های شهدا با بهره‌گیری از رسانه و ابزار بصری در شرایط کرونا ویروس تاکید کرد و اظهارداشت: بیانیه گام دوم انقلاب محور برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد تا علاوه بر تداوم مسیر انقلاب و دستیابی به اهداف، منجر به امیدآفرینی برای نسل جوان و مردم شود.

 

زارع در ادامه تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان را امری ضروری دانست و خواستار تامین اعتبار آن از بودجه‌های پژوهشی یا فرهنگی دستگاه‌ها و شهرداری‌ها شد.

 


وی با تاکید بر خدمات‌رسانی اجتماعی و فرهنگی به مردم به‌ویژه در روستاها در برگزاری برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس به پارک موزه دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: احداث پارک موزه نباید تنها متکی به اعتبارات دولتی باشد بلکه باید از اعتبارات سازمان‌های عیردولتی هم بهره گرفته شود.

 

اسناندار گیلان اعلام کرد: باید فاز اول این پارک موزه با تزریق اعتبار حداکثر تا اردیبهشت سال آینده و در دولت تدبیر و امید به بهره برداری برسد.

 

وی در پایان به برگزاری کنگره میرزاکوچک همزمان با یکصدمین سال شهادت وی اشاره و خاطرنشان ساخت: میرزاکوچک شخصیتی فراملی است و باید کنگره میرزاکوچک در شأن این روحانی مبارز برگزار شود.

کد خبر 948495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha