قرارداد احیای کانال‌های آبرسانی سایت پرورش میگو بندر چوئبده باید نهایی شود

ربیعی خواستار نهایی شدن قرارداد احیای کانال‌های آبرسانی سایت پرورش میگو بندر چوئبده شد و گفت: در چارچوب این قرارداد تمامی کانال‌های آبرسانی، زهکش‌ها و حوضچه‌های سایت پرورش میگو بندر چوئبده باید لایروبی و رسوب‌زدایی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «بیژن ربیعی» ظهر امروز (یکشنبه 22 تیر) در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه آبزی‌پروری و سایت پرورش میگو بندر چوئبده که در سالن جلسات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته قرارداد احیای کانال‌های آبرسانی سایت پرورش میگو در بندر چوئبده از سوی اداره کل شیلات استان خوزستان با مشارکت مشاورین مهندسی سازه‌پردازان ایران در حال نهایی شدن است.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه آبادان افزود: در چارچوب این قرارداد تمامی کانال‌های آبرسانی، زهکش‌ها و حوضچه‌های سایت پرورش میگو بندر چوئبده لایروبی و رسوب‌زدایی می‌شوند، همچنین جاده منتهی به این سایت بازسازی خواهد شد.

 

وی از آغاز اجرای این پروژه در پائیز سال جاری خبر داد و تصریح کرد: طرح واگذاری اسناد مالکیت به پرورش‌دهندگان سایت میگو بندر چوئبده از طریق سازمان شیلات کشور نیز در دست بررسی است که امیدواریم با ارائه راهکارهای قانونی اسناد مالکیت به این بخش خصوصی منتقل شود؛ این موضوع باید از طریق اداره شیلات آبادان به صورت مکتوب جهت نحوه واگذاری به شیلات استان منعکس شود تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

 

ربیعی همچنین بر لزوم اهمیت رونق صنعت صیادی در ارتقای سطح اشتغالزایی پایدار در منطقه تاکید کرد و اذعان داشت: در خصوص نرخ آب‌بهاء پرورش‌دهندگان ماهی و میگو تا اطلاع ثانوی مدیریت آب جنوب از هر گونه اخذ هزینه آب‌بهاء باید خودداری کند تا مشکلات قانونی موجود از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ادارات شیلات و آب و برق استان مرتفع شوند.

 

وی اضافه کرد: ظرف کمتر از یک ماه آینده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید نسبت به ترمیم و لکه‌گیری مسیر دسترسی به سایت پرورش میگو بندر چوئبده اقدام کند و امور برق ناحیه جنوب ضمن درخواست تدابیر لازم برای پیشگیری از سرقت‌های سیم و تجهیزات خطوط انتقال برق سایت این بندر، نسبت به اصلاح پایه‌های شکسته برق داخل سایت اقدام و در مدت یک ماه شست‌وشوی مقره‌های برق نیز باید انجام پذیرد.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه بهره‌برداران سایت پرورش میگو بندر چوئبده طی مدت یک ماه جهت تسهیل امور اجرایی برق رسانی نسبت به تسویه حساب بدهی برق خود باید اقدام کنند ادامه داد: جهت گازرسانی و رفع مشکل مربوطه باید نقشه‌های یو.تی.ام زمین سایت پرورش میگو چوئبده توسط اتحادیه مربوطه تهیه و از طریق اداره شیلات در اختیار اداره گاز آبادان به منظور اجرای طرح گازرسانی قرار داده شود.

 

وی به لایروبی کانال‌های آبرسانی سایت پرورش میگو بندر چوئبده اشاره کرد و گفت: اداره کل شیلات خوزستان باید نسبت به عقد قرارداد با رعایت قوانین و مقررات مناقصه با شرکت مهندسین مشاور اقدام و نظارت‌های تام از سوی حوزه معاونت عمرانی فرمانداری معمول شود.

 

ربیعی خواستار حل مشکل نحوه محاسبه تعرفه مصرفی برق بهره برداران ماهی و میگو شد و عنوان کرد: مدیریت آب جنوب مکاتبات لازم را در این خصوص با اداره برق جنوب به منظور تائید فعالیت بهره‌برداران به‌عمل آورد.

 

وی در پایان یاد آور شد: در خصوص مشکلات انتظامی سایت پرورش میگو بندر چوئبده مراتب باید در نشست بهره‌برداران و عقد قرارداد با بنیاد تعاون ناجا پیگیری شود.

 

کد خبر 948520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha