فعالیت ۸ کارگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی آغاز می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به ثبت نام در ۲۶ کارگاه تخصصی مجازی کانون برای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی، گفت: فعالیت هشت کارگاه تخصصی با توجه به تکمیل ظرفیت آن از هفته جاری آغاز خواهد شد.

«طاهره حمیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به ثبت نام دوره های مجازی اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تابستان امسال ۲۶ دوره تخصصی مجازی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان استان یش بینی شده است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تاکنون ظرفیت هشت کارگاه تخصصی مجازی به حد نصاب رسیده و فعالیت آنان از هفته جاری آغاز می شود، افزود: ظرفیت هر کارگاه آموزشی مجازی با توجه به نوع فعالیت آن با حضور ۱۵ تا ۵۰ نفر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: کارگاه‌های تخصصی مجازی شامل آموزش بازیگری، کارگردانی، بازیگری تکمیلی، نمایشنامه نویسی، خوشنویسی، کارگاه حال خوش زندگی، انجام پژوهش با روش تجربه و آزمایش، کارگاه سفال خلاقانه، عکاسی، نقاشی خلاق با انواع تکنیک ها، نجوم مقدماتی و همچنین آموزش گام به گام اوریگامی برای رده‌های سنی مختلف است که متقاضیان با مراجعه به مراکز کانون در استان و یا از طریق آدرس اینترنتی www.khorasanj.kpf.ir برای ثبت نام در این دوره‌ها اقدام کرده اند.

 

حمیدی با اشاره به فعالیت پیک امید مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا، افزود: تاکنون از سوی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان جنوبی ۸۰۰ اثر در قالب ویدئو در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی تهیه و تولید شده است که در بستر پیام رسان سروش و همچنین پورتال کانون به آدرس omid.kpf.ir به صورت روزانه در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر انجام فعالیت های مجازی است، خاطر نشان کرد: برنامه های مختلفی در همه مناسبت ها ملی و مذهبی از طریق فضای مجازی اجرا می شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۲ کتابخانه سیار روستایی، یک کتابخانه سیار شهری و ۲ کتابخانه پستی در سطح استان، ادامه داد: پس از چهار ماه وقفه در حضور کتاب‌خانه های سیار روستایی کانون به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، مربیان این کتاب‌خانه‌ها از ۱۵ تیر ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده و به روستاها می روند.

 

حمیدی با بیان اینکه راه اندازی کتابخانه سیار روستایی در شهرستان های سربیشه، فردوس و سرایان در حال پیگیری است، عنوان کرد: کتابخانه های سیار کانون به بیش از ۲۰ هزار کودک و نوجوان در ۲۵۰ روستا و  هفت پایگاه در حاشیه شهرهای استان خراسان جنوبی خدمات فرهنگی، هنری ، ادبی و مذهبی ارائه می کنند.

 

وی به فعالیت‌های ضد کرونایی کتابخانه سیار کانون نهبندان اشاره کرد و گفت: کتابخانه سیار کانون شهرستان نهبندان در حالی فعالیت فرهنگی خود را با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در روستاهای کم‌برخوردار نهبندان آغاز کرده است که توانست با جلب مشارکت خیرین برای اعضای این کتاب‌خانه در ۲۵ روستای تحت پوشش خود ماسک تهیه کند.

 

 

کد خبر 948616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha