۷۰ هزار میلیارد ریال  برای نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌ جنوبی پیش بینی شده است

سورگی با بیان اینکه ۷۰ هزار میلیارد ریال برای نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌ جنوبی پیش بینی شده است، گفت: اجرای این طرح بالغ بر ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«مهدی سورگی» صبح امروز (۲۳ تیر) در  نشست خبری آنلاین در مورد بررسی پیشرفت نهضت‌های گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پس از انعقاد طرح واگذاری هزار هکتار شهرک کشاورزی براساس تفاهم‌نامه مهر سال گذشته استانداری با شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان  ۶۳ نقطه از اراضی مستعد برای اجرای این طرح شناسایی شده است.

 

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: از این اراضی ۲۵ نقطه در بحث شهرک های گلخانه، ۳۰ نقطه بارگاه بهداشتی زرشک، هفت نقطه شهرک دامداری و یک مورد در بحث شیلات بوده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۷۸۴ هکتار سطح اراضی شناسایی شده بوده است، افزود: همچنین برای اجرا یک هزار و ۵۱ هکتار مجوز کمیسیون ماده ۲ اخذ شده است.

 

سورگی ادامه داد: از اراضی شناسایی شده ۶۷۲ هکتار مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای، ۱۵۷ هکتار احداث بارگاه بهداشتی زرشک و ۱۶۷ هکتار مجتمع دامپروری است و همچنین ۵۵ هکتار برای پرورش شیلات نیز در حال پیگیری است.

 

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در حوزه گلخانه ها حدود ۵۵۶ هکتار در دست مطالعه است، افزود: همچنین مطالعات ۲۵۶ هکتار نهایی شده و ۱۵۶ هکتار برای واگذاری به پیمانکار در سامانه بارگذاری شده  است و در تیرماه جاری عملیات این مجتمع ها در بحث گلخانه ها اجرا می شود.

 

وی بیان کرد: در بحث بارگاه های بهداشتی زرشک نیز از ۱۵۷ هکتار شناسایی شده، مطالعه ۳۰ هکتار قطعی شده و مابقی نیز تا پایان این ماه قطعی خواهد شد.

 

سورگی با اشاره به اینکه در حوزه دام برای ۱۶۷ هکتار مجوز کمیسیون ماده ۲ گرفته شده است، گفت: در حال حاضر مطالعات ۱۰۰ هکتار در حال  انجام است و در بحث پرورش شیلات نیز ۵۵ هکتار اراضی شناسایی شده که مطالعه آن در دست اقدام است.

 

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان بر اینکه ۳۰ نقطه جغرافیای برای شهرک های جدید  گلخانه ای در استان پیش بینی شده است، افزود: تا کنون هشت شهرک گلخانه‌ای در استان داشتیم که پس از تفاهم نامه واگذاری هزار هکتار شهرک کشاورزی ۳۰ شهرک گلخانه اضافه می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه بحث واگذاری اراضی همزمان با اجرای زیرساخت ها انجام خواهد شد، گفت: به همین منظور فراخوانی در ماه گذشته برای جذب سرمایه گذار در نهبندان، زیرکوه، سربیشه و سرایان منتشر شده و تاکنون ۱۱۰ نفر  سرمایه گذار بومی متقاضی شدند.

 

سورگی ادامه داد: اولویت ما جذب سرمایه گذار بومی است و متقاضیان در این چهار شهرستان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کرده و از طریق لینک در نظر گرفته شده در این سایت برای ثبت‌نام به عنوان سرمایه گذار اقدام کنند.

 

وی افزود: فراهم کردن زیرساخت برای احداث شهرک‌های گلخانه‌ای توسط دولت انجام می شود و انجام مابقی کارها بر عهده سرمایه‌گذار است.

 

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی از پیش‌بینی شده اعتبار  حدود ۷۰ هزار میلیارد ریالی برای طرح نهضت گلخانه ای استان خبر داد و گفت: این طرح پس از اجرا در بحث اشتغال بالغ بر ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد کرد.

 

کد خبر 948670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha