۴۵۳  انشعاب غیر مجاز برق در استان مرکزی جمع آوری شد

شمسی از جمع آوری ۴۵۳ انشعاب غیر مجاز برق در استان مرکزی طی سه ماه اول سال جاری خبر داد.

«حسین شمسی» با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز و سرقت انرژی برق یکی از چالش‌های جدی است که با آن روبرو هستیم، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این امر صدمات و خسارات قابل توجهی به شبکه و تاسیسات سایر مشترکین برق وارد می‌کند که این مجموعه به شدت در راستای شناسایی و جلوگیری از این کار تلاش می کند.

 

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه تلاش‌هایی برای شناسایی و جمع‌آوری انشعاب‌های برق غیرمجاز در سطح استان به کارگرفته شده، افزود: انتظار می رود مردم نیز در صورت اطلاع از وجود این انشعابات، اطلاع‌رسانی کنند تا پیگیری لازم صورت پذیرفته و از خسارات ناشی از آن جلوگیری شود.

 

وی ادامه داد: استان مرکزی در حال حاضر دارای  740 هزار مشترک برق است که طی سه ماه نخست سال جاری بیش از 4 هزار انشعاب به متقاضیان واگذار شده است.

 

این مقام مسئول شیوع ویروس کرونا را سبب معوق شدن پرداخت صورتحساب مشترکان برق دانست و گفت: این بدهی تاکنون به رقم  180میلیارد تومان رسیده است.

 

شمسی در ادامه با بیان اینکه تامین منابع برق از محل هزینه‌های برق مصرفی و وصول مطالبات است، اظهار کرد: عدم وصول مطالبات ما را با چالش مواجه کرده چرا که تامین برق پایدار مستلزم پرداخت قبض بهای مصرفی توسط مشترکان است.

 

شرکت 1 هزار و 598 مشترک در طرح کاهش مصرف برق

 

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه طی سال گذشته 1 هزار و 598 مشترک برق استان مرکزی در طرح‌های کاهش مصرف برق مشارکت داشتند بیان کرد: 349 مشترک در بخش صنعتی، 1027 مشترک در بخش کشاورزی و 219  مشترک در سایر بخش‌ها در طرح کاهش مصرف تابستان مشارکت داشتند.

 

این مقام مسئول با اشاره به ارایه پاداش و طرح های تشویقی برای مشرکین کم مصرف و همکار در صرفه جویی، گفت: حدود 58 میلیارد ریال به عنوان پاداش به مشترکین همکار در طرح های پیک سایی پرداخت شده است.

 

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: 70درصد مصرف برق استان در حوزه مولد است.

 

وی،افزود: جلب مشارکت همکاری مشترکین به ویژه مشترکین صنعتی و کشاورزی در طرح های مشوقی  کاهش پیک شرکت توزیع برق در سال جاری نیز اجرا شده و امید است امسال نیز شاهد مشارکت هر چه بیشتر در این طرح باشیم.

کد خبر 948681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha