اتحادیه امامان جماعت الجزایر خواستار بازگشایی تدریجی مساجد شد

با گذشت چهار ماه از تعطیلی مساجد به دلیل ویروس کرونا، اتحادیه امامان جماعت الجزایر خواستار بازگشایی تدریجی مساجد شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، اتحادیه امامان جماعت الجزایر در بیانیه ای از دولت خواست مساجد را به صورت تدریجی بازگشایی کند.

 

 

این در حالی است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نزدیک به چهار ماه است درهای مساجد الجزایر بسته است.

 

اتحادیه امامان جماعت الجزایر گفت: با توجه به اینکه برخی از کشورهای عربی و اسلامی درهای مساجد خود را باز کرده اند، دولت نیز درهای مساجد را به صورت تدریجی بازگشایی کند.

 

اتحادیه امامان جماعت الجزایر همچنین پیشنهاد داده تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، پروتکل های بهداشتی در مساجد رعایت شود.

 

این اتحادیه افزود: وضوخانه ها بسته باشد، نماز در مکان های روباز مساجد برگزار شود، فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و به قرآن ها و تسبیح ها نیز دست زده نشود.

 

دولت الجزایر از هفدهم مارس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه و جماعت را در مساجد این کشور به حالت تعلیق در آورد و تنها اذان از مساجد پخش می شود.

 

از هفتم ماه جولای دولت الجزایر محدودیت هایی را که در کشور اعمال کرده بود، برداشت، اما درهای مساجد در این کشور همچنان بسته است.

 

بنا براین گزارش، مساجد، ورزشگاه و مراکز فرهنگی همچنان در الجزایر تعطیل هستند.

 

گفتنی است، تا بعد از ظهر شنبه (21 تیرماه)  18 هزار و 712 نفر در کشور الجزایر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و یک هزار و چهار نفر فوت کرده و 13 هزار و 375 نفر بهبود یافته اند.

کد خبر 948685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha