حرکت‌ جنبش‌های مخالف حزب اسلامی تونس

گفته می شود پنج حزب سیاسی در پارلمان این کشور در حال طراحی سیاست طرح عدم اعتماد به الغنوشی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، خبرهای رسیده از تونس حاکی از توطئه احزاب سیاسی علیه حزب اسلامی النهضه و بنیانگذار آن «راشد الغنوشی» است.

 

گفته می شود پنج حزب سیاسی در پارلمان این کشور در حال طراحی سیاست طرح عدم اعتماد به الغنوشی هستند.

 

جنبش اسلامی النهضه در نخستین انتخابات پارلمانی آزاد در 2011 توانست نزدیک 40 درصد از کرسی های مجلس موسسان به دست بیاورد.الغنوشی رئیس این حزب و رئیس کنونی پارلمان تونس بارها به خاطر سیاست های اسلامی از سوی احزاب سکولار مورد اتهام قرار گرفته است.

 

حداقل پنج حزب سیاسی پارلمان در حال تنظیم رای عدم اعتماد به الغنوشی هستند و یک سری اتهامات از جمله سیاست های پارتیزانی و ایجاد گروه های نظامی را به حزب اسلامی تونس وارد کرده اند. الغنوشی بارها اعلام کرده حزب اسلامی این کشور یک حزب معتدل و بدور از خشونت است.

 

هفته گذشته حزب النهضه در بیانیه ای گفته بود که از تغییر دولت حمایت می کند. این حزب گفته بود در جستجوی ایجاد یک دولت قوی تر برای ساخت کشور است.

 

ماه گذشته یک عضو مستقل پارلمان تونس مدارکی در جلسه عمومی علیه «الياس الفخفاخ» نخست وزیر فعلی کشور تونس ارائه کرده بود. این نماینده پارلمان می گفت نخست وزیر از طریق منابع دولتی شرکت های خصوصی به نفع خود تاسیس کرده است.

کد خبر 948690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha