برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی با قاچاق کالا و دام

قاسمی گفت: قطع یقین مبارزه با قاچاق، رونق تولید و اشتغالزایی را به دنبال دارد و در این مسیر، برخورد دستگاه قضا سخت و بدون اغماض است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد قاسمی» در نخستین نشست کارگروه قاچاق دام استان که امروز (دوشنبه 23 تیر) در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در سال جهش تولید قرار داریم و یکی از موانع پیش رو در تحقق این مهم، قاچاق در تمامی زمینه ها است.

 

دادستان قزوین ادامه داد: یکی از اصلی ترین موضوعات برای تحقق شعار سال، مبارزه همه جانبه با قاچاق است که همه دستگاه ها باید در این  حوزه اهتمام ویژه داشته باشند

 

وی عنوان کرد: قوه قضائیه هم در دوره جدید بحث احیای حقوق عامه را به صورت جدی در دستور کار دارد که تأمین سلامت و امنیت غذایی از مصادیق احیای حقوق عمومی است زیرا قاچاق دام می تواند امنیت غذایی جامعه را با مشکل مواجه کند بنابراین باید راهکارهایی اتخاذ شود تا جلوی قاچاق دام گرفته شود.

 

قاسمی با اشاره به اهمیت پیشگیری اعلام کرد: دستگاه قضا توجه ویژه ای به حوزه پیشگیری دارد چراکه پیشگیری هزینه کمتری برای فرد، جامعه و حاکمیت به دنبال دارد و در حوزه قاچاق دام هم باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم و تشدید قاچاق دام در سال های اخیر امری عادی نبوده و نشان می دهد دشمن در خارج از مرزهای کشورمان برای این موضوع برنامه ریزی کرده است.

 

وی تصریح کرد: البته در د اخل کشور هم برخی برای کسب منافع بیشتر اقدام به قاچاق دام می کنند که این موضوع امنیت غذایی را دچار مشکل می کند، خوشبختانه اقدامات قابل توجهی از سوی دستگاه های مختلف صورت گرفته تا از قاچاق دام بدوم ضابطه جلوگیری شود و این اقدامات در سال جاری هم با قوت و جدیت بیشتری ادامه دارد.

 

دادستان قزوین توضیح داد: در بحث امنیت غذایی برنامه ریزی برای آینده اهمیت بسیاری دارد و مشکلاتی که امروز در اقلامی نظیر تخم مرغ، مرغ و گوشت شاهد هستیم نتیجه عدم برنامه ریزی است و نبود نظارت های دقیق و سوء استفاده افراد سودجو موجب بروز بحران شده و کنترل بازار را دچار مشکل می کند.

 

وی تأکید کرد: باید نظارت ها در بحث ورود و خروج دام افزایش یابد و دقیق تر شود و ورود و خروج دام بدون مجوز و بی ضابطه از استان قاچاق محسوب می شود و در صورت کشف و مشاهده با متخلفان برخورد سخت خواهد شد.

 

قاسمی یادآور شد: قطع یقین مبارزه با قاچاق، رونق تولید و اشتغالزایی را به دنبال دارد و در این مسیر، برخورد دستگاه قضا سخت و بدون اغماض است و در واقع این نوع برخورد اقدام پیشگیرانه محسوب می شود.

 

کد خبر 948695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha