مبارزه با آفت ملخ در سطح ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان انجام شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۵ شهرستان درگیر مبارزه با عملیات مبارزه با ملخ بودند، گفت: مبارزه با آفت ملخ در سطح ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان انجام شد.

«غلامحسین تیموری» با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از 5 آبانماه سال 98 همزمان با ریزش این ملخ  از سمت کشور پاکستان آغاز شده و تا 19 تیرماه سال جاری ادامه داشت.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: حدود 4 میلیون و 500 هزار هکتار عملیات دیده بانی همکاران ما در استان را داشته اند.

 

تیموری تصریح کرد: در حدود 182 هزار هکتار عملیات مبارزه علیه این آفت در مراحل مختلف پوره و حشره بالدار ادامه داشته است.

 

وی افزود: در این مدت حدود 150 اکیپ از همکاران ما در بخش دولتی و کشاورزان و بهره برداران عملیات مبارزه را اجرا کردند و خوشبختانه خسارت آنچنانی به بخش کشاورزی وارد نشده است.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: مبارزه با آفت ملخ  در سطح چیزی حدود 45 درصد از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

 

تیموری تصریح کرد: 15 شهرستان درگیر مبارزه با عملیات مبارزه با ملخ  بودند که شهرستانهای نیکشهر، ایرانشهر و بمپور بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی را داشته اند.

کد خبر 948711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha