حجاب اسلامی جزء ضروریات دین است

حجت الاسلام والمسلمین خدایاری گفت: حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات وروایات معصومین می باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزشگذاری به مقام زن مومن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود.

«حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات وروایات معصومین می باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزشگذاری به مقام زن مومن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

وی تاکید کرد: حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله با ارزش در جامعه بشری بویژه جوامع اسلامی مطرح می باشد و بطور کل حجاب و عفاف سپری است برای حفظ حریم امنیت و آرامش و اخلاق در بین انسان ها که این موضوع ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه را نیز موجب می شود.

حجت‌الاسلام خدایاری ادامه داد: درترویج و گسترش باورپذیری حجاب و عفاف لازم است تا با اقدامات برنامه ریزی شده و بهره جستن از نماد و الگوهای شایسته که از مهمترین مصادیق آن ها،ایجاد تنوع در پوشش اسلامی برای بانوان ایران زمین است،در این راستا قدم برداشت.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف دو مقوله جدایی‌ناپذیر هستند،تصریح کرد: حجاب نماد ارزش یک انسان است و هویت ایرانی اسلامی در حجاب و حکم الهی بر لزوم حجاب است و فطرت انسان حجاب را می طلبد و حجاب نماد باورها و ارزش و احترام است. و عفاف یک صفت پایدار بوده و مختص زمان خاصی نیست.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ۴۹/۵ درصد یک جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند  بنابراین در سلامت، امنیت روحی و روانی جامعه نقش تعیین کننده دارند و بی توجهی به این مسئله می‌تواند نقش مخرب ایجاد کند.

حجت الاسلام خدایاری بیان کرد: وقتی به فلسفه و ریشه ی بی حجابی می نگریم، می بینیم، حجاب از عوامل خوشبختی است و موجب سلامتی روحی و روانی و تکامل فرد و جامعه می گردد و برهنگی و بدحجابی، سقوط و انحطاط معنوی و فکری و پیامدهای شوم بیماری روانی و در نهایت جسمی را به ارمغان می‌آورد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی  عنوان کرد: حجاب فقط پوشش ظاهری نبوده، بلکه تلفیقی از پوشش، گفتار، رفتار و پندار بوده و بر همه انسان ها اعم از زن و مرد، واجب شده است. اگرچه در کیفیت و حدود حجاب بین زن و مرد تفاوت وجود دارد، اما این امر، ناشی از تفاوت آن در نوع آفرینش است

 

کد خبر 948883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha